2016 őszén már autópályán közlekedhetünk Abony és Fegyvernek között

Tavaly ősszel megkezdődött a 29 km hosszú, új nyomvonalon kialakított autópálya kivitelezése. Az M4 három részben épül: az első az Abony és a Tisza közötti 13,4 kilométeres, a második a Tisza-hidat magába foglaló 2,3 kilométeres, a harmadik pedig a Fegyvernekig tartó mintegy 13,2 kilométeres szakasz. Az autópálya kezdő szelvényétől a Tisza ártéri hídig tartó szakaszon a főpályán humuszleszedés van folyamatban, a vállalkozó építi a beszállító utakat. A Millér-éren az ideiglenes átkelést biztosító mobilhíd a hét végére elkészül. A Tisza-hídnál a jobb parton a végleges cölöpök készítése, ezen kívül töltésanyag beszállítás folyik. A Tisza bal partján, a tiszapüspöki oldalon próbacölöp készítése folyik. A Tisza ártéri híd előtti területen és Tiszapüspöki alatt régészeti feltárást végez a szolnoki Damjanich János Múzeum.

A mai napon megjelent az a kivitelezési közbeszerzési eljárás, amely szerves részét képezi az új autópályának, hiszen a csomópont fogja biztosítani az M4 bekötését a meglévő közúthálózatba. Az elválási csomópont jelentős részben Pest megyében, kisebb részben Jász-Nagykun-Szolnok megyében épül. A csomópont 2×2 sáv+leállósávos autópályaként 5 km hosszan valósul meg, 5 db aluljárót, 3 km hosszan vadvédő kerítést, több mint 2 km hosszan  hüllőterelő hálót létesítünk, valamint 34.731 db fát és cserjét telepítünk. A kivitelezéshez szükséges területek mintegy 80 %-a rendelkezésre áll, a továbbiak megszerzése július hónapban várható.

Eredményes közbeszerzés esetén a vállalkozói szerződés ősszel megköthető, és novemberben ezen a szakaszon is megkezdődhetnek a munkálatok. Az elválási csomópont és az M4 építése 2016 őszére fejeződik be. 

A kivitelezés az Új Széchenyi Terv keretében, uniós források segítségével valósul meg.