Újabb fontos lépés az elővárosi vasútfejlesztésben – Korszerűsítés 29 km-en és második vágány építése Aquincum és Pilisvörösvár között

A Északi Vasúti Duna-híd – Esztergom vasútvonal utolsó elemeként az Északi Vasúti Duna-híd – Pilisvörösvár vonalszakasz kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljáráson is eredményt hirdetett a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A fejlesztés keretében 14 km-en újítják fel a vasúti pályát, valamint második vágány is épül Aquincum megállóhely és Pilisvörösvár állomás között.

A
Északi Vasúti Duna-híd – Pilisvörösvár vonalszakasz korszerűsítése
beruházás során 14 km-en újítjuk fel a vasúti pályát, valamint második
vágány is épül Aquincum megállóhely és Pilisvörösvár állomás között! A
fejlesztés keretében 34 váltót cserélünk le, 2 közúti felüljárót és 2
közúti aluljárót, valamint egy gyalogos felüljárót építünk. A
megállóhelyeknél, illetve állomásoknál 15 317 m²-en építünk peronokat. 6
helyszínen (Óbuda, Üröm, Solymár, Solymár-Pemü, Mátyás Király út,
Pilisvörösvár) 778 P+R parkolóhelyet építünk meg.

A fejlesztés
során a vonalszakaszon megépül a kapcsolódó ideiglenes
biztosítóberendezés, valamint korszerűbb lesz a távközlés is.

A
beruházást a nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes Aranyhegy Konzorcium
(Konzorciumvezető tag neve: A-Híd Epítő Zrt., konzorciumi tagok neve:
Vasútépítők Kft., H.F. Wiebe GmbH Co.KG.) építi meg. A szerződéses
összeg nettó: 25.487.122.000,- Ft. A fejlesztés várhatóan 2014. nyarára
készül el.

A vonatkozó szerződéskötés várható időpontja 2012.04.25.

A
beruházás az Új Széchenyi Terv részeként az Európai Unió támogatásával a
Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) keretén belül a Kohéziós Alap (KA)
társfinanszírozásával valósul meg.

Korábbi közleményünk a témában: Megkezdődik az elővárosi vasúti fejlesztés a Pilisvörösvár-Esztergom vonalszakaszon