Megmenekült a Szombathely – Vát beruházás

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. eredményt hirdetett a fejlesztés kivitelezésének folytatására vonatkozó közbeszerzési eljáráson. A szakaszt a tervezett ütemezés szerint 2014 év közepén adják át.

A megvalósult munkálatok mellett újabb szakasszal bővül a leendő M86 gyorsforgalmi út. A Szombathely és Vát között 6,2 kilométeren új nyomvonalon, 3 kilométeren pedig melléépítéssel kétszer két sávos főutat alakítanak ki. A 9,2 kilométer hosszú útszakasz gyorsforgalmi paraméterekkel épül meg.

A beruházás részeként 18 közúti és vízépítési műtárgyat, egy új külön szintű „fél lóhere” típusú csomópontot és egy további külön szintű csomópontot alakítanak ki. A felújított útszakasz burkolata a korszerűsítés után 11,5 tonna tengelyterhelésű járművek közlekedésére is alkalmas lesz.

Mint ismeretes, a Szombathely-Vát szakasz kivitelezése a vállalkozó pénzügyi problémái miatt 2010. októberben leállt. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a projekt mérnökével együtt a kivitelező konzorciummal szemben megtette a szükséges műszaki, szerződéses, jogi és pénzügyi lépéseket, melynek végső következményeképp a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2011. július 28-án elállt a konzorciummal kötött kivitelezési szerződéstől.

A NIF Zrt. a projekttel kapcsolatos társszervezetekkel együtt 2011. augusztus eleje óta azon dolgozott, hogy megteremtsék és megoldják a szükséges pénzügyi és műszaki feltételeket, problémákat ahhoz, hogy a 86. számú főút Szombathely-Vát közötti szakasz felújítása/építése minél hamarabb újraindítható lehessen. Jelen közbeszerzés kiírása ezen együttműködés eredménye. Várhatóan 2012 május végén indul újra a munka a szakaszon és a tervek szerint 2014 év közepén adhatjuk át a forgalomnak.

A beérkező 3 ajánlat közül a legalacsonyabb ajánlatot benyújtó, a nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes Szombathely MK 86 Konzorcium építi meg a beruházást. A konzorcium vezetője Magyar Aszfalt Kft., a konzorcium tagja a KÖZGÉP Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. A szerződéses összeg nettó: 7.037.138.861.- Ft.

A projekt az Új Széchenyi Terv részeként a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében valósul meg az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával.