Magyar és szerb településeket összekötő utak felújítási tervei készültek el
A Magyarország-Szerbia IPA Határon Átnyúló Együttműködési Program keretében megvalósult a Bácsalmás-Bajmok és Tiszasziget-Djala közötti összekötő utak tervezése.
A beruházások előkészítése során elkészültek a Bácsalmás és Bajmok településeket összekötő 61 km-es út és Tiszasziget-Djala közötti 58,3 km hosszú összekötő út felújításának kiviteli tervei.
Bácsalmás-Bajmok összekötő út tervezése
A beruházás célja a Bácsalmás-Bajmok közötti összekötő út felújításának előkészítése, szükséges tervek elkészíttetése.
A beruházás során útburkolat felújítási terv készült Mélykút belterületén lévő 55. sz. főút csomópontjától az 5312. jelű úton az országhatár előtt a közelmúltban felújított szakasz kezdőpontjáig, 3 tervezési szakaszra bontva:
I. szakasz: Mélykút belterületi szakasz és a Mélykút-Bácsalmás közötti külterületi szakasz Mélykúthoz tartozó része
II. szakasz: Mélykút-Bácsalmás közötti külterületi szakasz Bácsalmás előtti része és Mélykút belterületi szakasz
III. szakasz: Bácsalmáson a vasúti keresztezéstől a végszelvényig (a közelmúltban felújított szakasz kezdetéig)
A magyar oldalon összesen: 16,106 km-es út felújítási terveit a Pannonway Építő Kft. készítette.
Vezető partner: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.,
Projekt partner: JAVNO PREDUZEĆE ZA PROSTORNO I URBANISTIČKO PLANIRANJE I PROJEKTOVANJE „ZAVOD ZA URBANIZAM VOJVODINE, NOVI SAD” (JPZUV)
A fejlesztést 85 %-ban az Európai Unió támogatta, a támogatás összege 474.814,25 EUR.
Tervező : Pannonway Építő Kft.
Tiszasziget-Djala összekötő út tervezése
A beruházás keretében a magyar oldalon összesen 10,4 km út burkolat felújítási terve készült el Szeged-Szőreg Hősök terétől a Djala országhatárig 5 tervezési szakaszra bontva:
I. szakasz: Szeged- Szőreg belterületi szakasz
II. szakasz: Szőreg- Újszentiván közötti szakasz
III. szakasz: Újszentiván belterület és Újszentiván- Tiszasziget közötti szakasz
IV. szakasz: Tiszasziget belterületi szakasz
V. szakasz: Tiszasziget- országhatár
A meglévő út pályaszerkezete meglehetősen leromlott. Emiatt az indokolt helyeken teljes pályaszerkezet cserét, a többi részen marás és két aszfaltréteg ráépítése szerepel a terveken.
A tervek egyeztetetten készültek el a Szeged-Szőregi vízrendezés, a tervezett kerékpárút és a Szőreg Hősök tere rekreációs terveivel összhangban. A tervek tartalmazzák az autóbusz megállók burkolatának beton burkolatosra történő átépítését.
Vezető partner: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.,
Projekt partner: JAVNO PREDUZEĆE ZA PROSTORNO I URBANISTIČKO PLANIRANJE I PROJEKTOVANJE „ZAVOD ZA URBANIZAM VOJVODINE, NOVI SAD” (JPZUV)
A fejlesztést 85 %-ban az Európai Unió támogatta, a támogatás összege 456.230,70 EUR
Tervező: TURA-Terv Mérnökiroda Kft.