Megkezdődött a felkészülés a téli üzemre az M0-ás déli szektorában

Jelentés az M0 útgyűrű déli szektorának bővítési munkálatairól

Az M0 útgyűrű M1-M6 autópályák közötti részén jellemzően a téli üzemi állapot fenntartásához szükséges feladatok elvégzése zajlott. Ezek közül a legfontosabb a forgalomtechnikai állapot „téliesítése”, valamint a vízelvezető-rendszer megfelelő állapotának biztosítása volt. Szintén megtörtént a sós hólétől védendő betonburkolatok takarása és bizonyos helyeken impregnálása. A Kivitelező a téli üzem alatt folyamatosan ügyeletet tart és megerősített őrzéssel gondoskodik az állag- és vagyonvédelemről.

Az M0 útgyűrű M6 autópálya és 51. sz. főút közötti szakaszán a Kivitelező az elfogadott technológiai utasításoknak megfelelően végzi azokat a munkákat, amelyeket a téli időjárás alatt a szükséges technológiák betartásával végezni tud (pl. a vasbeton munkákat).

Folyamatosan épül a Soroksári Duna-híd felszerkezete. Épülnek a vasbeton pályalemez-szakaszok, elkészült a mederhíd szerkezetének Dunaharaszti felöli része, folyamatosan készül a csepeli oldal mederhíd monolit szerkezete. A Hárosi Duna-híd mederpilléreinél építik az utolsó mederpillért. Folyamatban van a csepel-szigeti szerelőtérről a felszerkezet kitolása, és ezzel párhuzamosan folyik a jobb ártéri felszerkezet helyszíni szerelése is. A szakasz több pontján megkezdték a betonút-alap építését, mind a budai oldalon, mind a csepel-szigeti szakaszon.

Az M0 útgyűrű 51. sz. főút és M5 autópálya közötti szakaszán minden intézkedés megtörtént a téli időszakra való felkészülés érdekében. Az eddig elkészült pályaszerkezet megóvását célzó intézkedések jelenleg is zajlanak. Azok a munkálatok, amelyeknek a végzését a téli időjárás megengedi, az adott időjárási körülményeknek megfelelő technológia betartásával folytatódnak.

A főpályán több ponton is történt javítóréteg, valamint az aszfalt alatti alapréteg és a bazalt beton burkolat alatti aszfaltelválasztó réteg építése. Az 51. számú csomópont Q” ágon és az ehhez kapcsolódó terelőúton megkezdődtek a forgalomtechnikai munkák, úgymint acél szalagkorlát építése és a burkolati jelek festése. Az 51-es csomópont több ágán is megtörtént az aszfalt alap és kötőréteg építése. Folytatódnak a párhuzamos utak földmű építési munkái is.

A 236-os jelű hídon megtörtént az aszfalt kötőréteg átvezetése és a korlátok elkészültek. A 243-as jelű hídon pályalemez állványzat és zsaluzat elkészült. A 257-es jelű hídon a pályalemez betonacél szerelése folyik és a pályalemez zsaluzat ellenőrzése megtörtént. A 261-es jelű híd jobb és bal oldali szegélyek elkészültek, háttöltés elkészült, úszólemezek elkészültek.