Elkészült a Csepel-szigeti gerincút I. üteme

Elkészült és a mai napon átadták a forgalom számára a Csepel-szigeti gerincút M0 autóút és Lórév közötti szakasz I. ütemét. Az 5,7 km-es új út és a mintegy 1 km hosszan megújuló 5101-es út, amely a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában épült, jelentősen egyszerűsíti a Csepel-sziget közlekedését.

A Csepel-szigeti települések forgalmát enyhíti és a szigeten belüli közlekedést egyszerűsíti a megépült Csepel-szigeti gerincút (halásztelki ág nélkül). A gerincút az M0 autóút és Lórév közötti szakaszának I. ütemében épülő szigetszentmiklósi ága. Az 51 101 jelű út és az M0 csomóponti ágak csatlakozásától indul, végigvezet Szigetszentmiklós településen a Kántor utcán majd elér egy körforgalmú csomópontot, amelybe később a halásztelki ág is csatlakozni fog. (A halásztelki ág, a szigetszentmiklósi ággal és a gerincúttal ellentétben külön beruházásként, más ütemezésben valósul meg.)

A körforgalmú csomópontból a gerincút Szigetszentmiklós és Halásztelek súlyvonalában vezet tovább és becsatlakozik az 5101 jelzésű útba – amelyet egy kilométer hosszon szélesítettek -, majd továbbhalad Szigethalom felé. A nyomvonal az 5101 jelű úton Szigethalom területén egy körforgalmú csomópontban fejeződik be.
Az I. ütemben mind a szigetszentmiklósi ág, mind a gerincút – amelyeket egyaránt 70 kilométeres óránkénti sebességre terveztek – 2×1 forgalmi sávval épült meg, de később a gerincút 2×2 sávosra bővíthető. A szakaszon 5 körforgalmú csomópontot, két szintbeli csomópontot és hat földút csatlakozást építettek ki.

A Csepel határáig megépülő gerincút megkönnyíti a főváros megközelítését déli irányból, egyúttal jelentősen csökkenti Szigetszentmiklós és Halásztelek átmenő forgalmát és a szigeten belüli közlekedést egyszerűsíti

A beruházás megvalósításával jelentősen javul a környező települések elérhetősége, csökken az utazási idő és biztonságosabban lehet közlekedni.

A kivitelezési munkákat a Csepel Szigeti Gerincút Konzorcium végezte, amelynek vezetője a Colas Út Építőipari Zrt., a konzorciumi tag a Debreceni Magas, Mély-és Útépítő Zrt. A kivitelezés szerződéses összege nettó 1.136.997.156,- Ft.

A fejlesztés az Új Széchenyi Terv részeként az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával a Közép-Magyarországi Regionális Operatív Program (KMOP) részeként valósult meg.