Nagyberuházás keretében fejlesztik az elővárosi esztergomi vasútvonalat

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot az „Északi Vasúti Duna-híd - Pilisvörösvár vonalszakasz pálya és műtárgyépítési, valamint a kapcsolódó ideiglenes biztosítóberendezési, távközlési, közműkiváltási, kábelkiváltási munkák tervezése és megvalósítása” és az „Óbuda és Piliscsaba közötti biztosítóberendezési és távközlési feladatok” tárgyában.

A beruházás során 29 km-en újítjuk fel a vasúti pályát, 34 váltót cserélünk le, 2 közúti felüljárót és 2 közúti aluljárót, valamint egy gyalogos felüljárót építünk. A megállóhelyeknél, illetve állomásoknál 15 317 m²-en építünk peronokat. 6 helyszínen (Óbuda, Üröm, Solymár, Solymár-Pemü, Mátyás Király út, Pilisvörösvár) 778 P+R parkolóhelyet építünk meg.

 
Az Óbuda és Piliscsaba közötti vonalszakaszon új elektronikus biztosítóberendezést telepítünk négy állomáson és egy forgalmi kitérőn.

A Budapest–Esztergom vasútvonal forgalma jelenleg tisztán elővárosi jellegű, csak elvétve fordulnak elő tehervonatok. A reggeli és délutáni csúcsidőszak kivételével a vonatok óránként követik egymást. A reggeli iskola- és munkakezdésre érkező járatok a jelenlegi kapacitás mellett a lehető legsűrűbben, 30 percenként követik egymást. A vonalon jelenleg 53 vonat közlekedik naponta. Az átépítéssel a menetidő jelentősen lecsökken, és a korszerűbb pálya révén a zajterhelés is jelentősen mérséklődik. A felújítás következtében a csúcsidőben a jelenlegi 30 perces követési ütem 15 perces lesz az egész vonalszakaszon.

 
A beruházás csatlakozik az esztergomi vonal komplex fejlesztéséhez, aminek tárgyában korábban két közbeszerzést már kiírt a NIF Zrt. Utóbbiról az alábbi linken olvashatnak:

https://nif.hu/hu/hirek/Elovarosi_vasuti_fejlesztes_a_Pilisvorosvar-Esztergom_vonalszaka