Jelentés – Tárnok – Székesfehérvár vonalszakasz átépítése

Tárnok – Székesfehérvár vonalszakasz átépítése 2011. június havi jelentés

Tárnok – Martonvásár állomásköz:
A nyílt vonal átépítése 2011. 06. 18-án megkezdődött a felsővezeték átépítésével, a burkolt árkok és műtárgyak átépítésével. Az alépítmény átépítése és a felépítmény cseréje nagygépes technológiával történik. Az alépítmény esetében a földmű felső rétegének megerősítését, a védőréteg beépítését, geotextília és georács beépítését a világon jelenleg elérhető legkorszerűbb nagygépes technológiával végzik.

Martonvásár állomás:
Az új gyalogos aluljáró elektromos bekötésre vár. Az aluljáró átadása 2011. harmadik negyedévben várható.
Végéhez érkezik a tereprendezés, a kivitelező telephelyének felszámolása. Ezek után elkezdődhet a Vasút utca átépítése, buszforduló és burkolt rakterület építése. Az állomásépület mellett a P+R parkoló engedélyezése folyamatban van, átadása 2011 év végére várható. Elkészült a váltófűtési berendezések telepítése. A zajvédő falak építése végéhez érkezik. Az állomásépület felújításának tervezése folyamatban van. Az új biztosító berendezési épület építési engedélyezése zajlik, az épület előreláthatólag 2011 év végére készül el.

Martonvásár – Kápolnásnyék állomásköz:
Mindkét vágány átépült, jelenleg a Pettendi aluljáró lépcső- és rámpalefedésének szerelése, valamint a Baracska megállóhelyhez vezető lépcsők lefedésének szerelése zajlik. Folyamatos az átépítésnél használt hozzájáró utak rekultivációja. Pettend aluljáró átadására augusztusban kerülhet sor.

Kápolnásnyék állomás:
Az állomáson a pályaépítés miatt február 28-tól ideiglenes biztosító berendezés üzemel. A jegypénztár ideiglenes konténerben működik. Elkezdődött a vágányhálózat átépítése, jelenleg az I, II, III. vágányok átépítése, az új magasperon építése zajlik. A vonatok kerülővágányokon közlekednek, ideiglenes peron mellett állnak meg. A 7. sz. főút terelése megszűnt, az épülő aluljáró felett a már elkészült közúti hídon halad a forgalom. Az építés miatt kisebb terelésekre még számítani kell. Az aluljáró szerkezetépítése folyamatos, a vasbeton szerkezetek építése, szigetelése zajlik. A felvételi épületben festés-mázolási, elektromos szerelési munkálatok folynak. Folyamatos az új P+R parkoló és buszforduló építése, elkészültek a szegélyek, tér- és útburkolatok. Kérjük az utazóközönséget, vegyék figyelembe az utasforgalmi irányokat jelölő táblákat. A Fő utcán az utca átépítése, közműkiváltások miatt forgalomkorlátozásokra lehet számítani.

Kápolnásnyék – Gárdony állomásköz:
Az állomásközben végéhez érkezett a zajvédő falak építése. A vonatok esetleges siklása esetén a felborulást megakadályozó, és a közúti forgalom védelmét szolgáló ragasztott padkák építése befejező szakaszához ért.
A gitáros emlékhelynél, illetve Velencefürdőn épülő aluljárók lépcső- és rámpalefedéseinek szerelési munkái vannak folyamatban. Az aluljárók előre láthatólag 2011. harmadik negyedévben átadhatók a gyalogos forgalom részére.
Velence és Velencefürdő megállóhelyeken az épületek elkészültek, műszaki átadásuk és használatba vételük július elején megtörténik. A Velencefürdői épületet július 4-én, a Velenceit előreláthatóan július 18-án nyitjuk meg. Megkezdődött Velence megállóhely új gyalogos aluljárójának továbbépítése mind a tó, mind a 7. sz. főút felőli oldalon. A Rózsák parkja felőli lépcső és liftakna szerkezetépítése, a folyosó födém építése zajlik.
Folyamatos Velence közúti aluljáró építése. A közművek kiváltása után a tópart felőli oldal szerkezetépítése kezdődött meg. Elkészült az új, Tábor utcára vezető gyalogos híd szerkezete. A Szabolcsi út mentén folyamatos a szerkezetépítés. A 7. sz. főút alatti szerkezet építése miatt a közúti forgalom terelőúton halad, július 18-ig.
Elkészült a szakasz zajvédő falainak felülvizsgálata, mely alapján Velence megállóhelynél a tó felőli oldalon a zajvédő fal utolsó 165 métere visszabontásra kerül, mivel a tervezés és engedélyeztetés óta megváltozott a környezet. Velencefürdő megállóhelynél a vasúti lakások előtt, a lakókkal történt egyeztetés alapján zajvédő fal nem épül.
A Kápolnásnyék – Dinnyés állomásközben a decemberi menetrend váltást követően a vonatok 120 km/h sebességgel közlekednek.

Gárdony állomás:
Az új gyalogos aluljáró elkészült. Június 20-án lezárult a műszaki átadás-átvétele, jelenleg a hatósági használatba vételi eljárás van folyamatban. Az aluljárót előre láthatólag július végén nyitjuk meg a gyalogos forgalom számára. Elkészült a Keszeg utca mentén a vasúti kerítés visszaépítése. Elkészült az állomási előtér burkolatának felújítása. A Strand előtti parkoló átépítése, a környék vízelvezető árkainak rendezése befejeződött. Az aluljáró átadásával lehetővé válik a peronok befejezése, megszűnik az ideiglenes szintbeli átjárás.

Gárdony – Ó-Dinnyés állomásköz:
Folyamatos Agárd megállóhelyen a meglévő gyalogos aluljáró felújítása, átalakítása liftes aluljáróvá. Ezért az utasok a peront az útátjárón keresztül közelíthetik meg. Két lépcső elbontása után a helyükön kialakításra kerültek az új liftek aknái, jelenleg belső burkolási munkák zajlanak. A megállóhelyi épület elkészült, megnyitása július 18-án várható. Elkészült az aluljáró előtereinek burkolása, a sétáló utca burkolatával azonos kivitelben. A tóparti parkoló felől a burkolatok készítése folyamatban van.
Folyamatban van Dinnyés megállóhelyen az új gyalogos aluljáró belső bevonatainak kialakítása. Elkezdődött a megállóhelyre vezető út, kerékpárút, járda és buszforduló építése. A megállóhelynél P+R és B+R parkoló épül.
Az állomásközben a labirintkorlátos gyalogos átjárók nagy részének átépítése, rámpás kialakítása megtörtént.

Ódinnyés forgalmi kitérő:
Befejeződött az állomás bontása, átalakítása nyílt vonali forgalmi kitérővé. Vízelvezető árkok kialakítása, tereprendezés megtörtént. Elkészült a váltófűtési rendszer.
A Dinnyési útátjáró és kapcsolódó útszakaszok átépítési munkálatai befejeződtek. Az útátjárót a Magyar Közútkezelő által jelzett hiányosságok elhárítása után július hónapban forgalomba helyezzük. Az átépítés alatt a forgalmat a 7. sz. főút felé tereljük.

Ódinnyés – Székesfehérvár szakasz:
Az állomásköz vágányainak átépítésére 2012-ben kerül sor, azonban a kábelkiváltási munkák, műtárgyépítések és a nyomvonal korrekcióval érintett szakaszok földmunkája már idén elkezdődik.

Mellékvonal, Pusztaszabolcs – Székesfehérvár szakasz:
A mellékvonal felújítási munkái befejeződtek. Ezek keretében megújult a pálya, az útátjárók és a biztosító berendezés. Zichyújfalu állomás 4 vágánya átépült, az utasok részére új peront építettünk. A nyári menetrend kezdetétől a pályasebesség 80 km/h lesz. A kiépítés lehetővé teszi a pályasebesség felemelését 100 km/h-ra, valamint a tengelyterhelés növelését 225 kN-ra. A szükséges eljárást a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál elindítottuk.

Börgönd – Szabadbattyán szakasz:
A pálya felújítása a felsőágyazat cseréjével, vízelvezetés és az útátjárók kiépítésével befejeződött. Elkészült a távközlési rendszer.
2010. augusztus 24-én újra megindult a közlekedés az 1991. április 15-e óta szüneteltetett vasútvonalon. A tehervonatok a felújított vonal segítségével elkerülhetik Székesfehérvár állomást.
A nyári menetrendi időszakban a 30-as fővonal vágányzárai miatt egyes Balatoni vonatok Szabadbattyán felé közlekednek.
Kérjük a keresztező közutakon közlekedőket (különösen a nagy forgalmú 63. sz. főúton), fokozott figyelemmel közelítsék meg a vasúti átjárókat.

A teljes munkaterületen folyamatos a kisműtárgyak (kerethidak, boltozatos hidak, átereszek) felújítása, a kapcsolódó mederrendezés, valamint a vízelvezető árkok rendezése.

Vágányzári menetrendek május 17-ig a Martonvásár-Kápolnásnyék állomásköz átépítése, június 17-ig Kápolnásnyék állomás átépítése, június 18. – augusztus 28. között a Tárnok-Martonvásár állomásköz átépítése, szeptember 6. – december 10. között a Dinnyés-Székesfehérvár állomásköz átépítésének előkészítő munkái miatt lesznek érvényben.