Az országhatárig érhet az M43 autópálya

Az M43-as autópálya magyar-román határig történő kiépítése belátható közelségbe került. A beruházás előkészítése folyamatban van, a szükséges dokumentumok többsége már rendelkezésre áll. A fejlesztés előkészítésének költsége mintegy 3,5 milliárd forintot tesz ki, aminek döntő részét az Európai Unió fedezi – tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

Teljessé válhat az M43 autópálya, a 2011. április 20-án forgalomba helyezett Szeged–Makó szakaszhoz kapcsolódik a tervek szerint a Makó és Nagylak (román országhatár) közötti útszakasz. A tervezett gyorsforgalmi út a 34,6-es kilométerszelvényben kétszer két sávos autópálya-keresztmetszettel, burkolt leállósávval csatlakozik az M43 Szeged és Makó közötti szakaszához. Jelenleg a 23,1 kilométeres sztrádaberuházás előkészítése folyik.

A beruházás előkészítés során rendelkezésre állnak a jogerős építési és hatósági engedélyek, elkészült az engedélyezési tervdokumentáció, az örökségvédelmi és környezeti hatástanulmány, valamint elvégezték a tervellenőrzési feladatokat és a szükség szerinti tervfelülvizsgálatot.  Folyamatban van a megvalósíthatósági tanulmány kidolgozása, a régészeti tervek elkészültek, a régészeti feltárás ugyancsak zajlik. A kiviteli tervek elkészítése előkészítés alatt áll, a tervezést az UTIBER Kft. végzi. A kivitelezés tervezett befejezése 2013. május vége.

„A beruházás befejeztével lényegesen gyorsabban és biztonságosabban, gyorsforgalmi úton érhetjük el a magyar-román határt – mondta Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője. A térség forgalmi helyzete javul, az országhatárra tartó és az onnan érkező jelentős nehézgépjármű-forgalom is erre az útszakaszra terelődik” – tette hozzá Loppert.

A fejlesztés az Európai Unió támogatásával valósul meg. A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül több mint bruttó 3,4 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Kohéziós Alap adja.