Biztonságosabban az M3-as autópálya és Eger között

A tervek szerint halad az Eger és Füzesabony közötti út régóta várt korszerűsítésének és új nyomvonalon való megépítésének előkészítése.  A Füzesabony és Maklár közötti szakaszt várhatóan már idén átadják a forgalomnak.  Az előkészületi munkákat az Európai Unió társfinanszírozása teszi lehetővé – tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

A megvalósítás felé halad az Egert az M3 autópályával összekötő út korszerűsítése és részben új nyomvonalon való kiépítése. Jelenleg az előkészítés folyik, a megvalósíthatósági tanulmányok elkészültek, a jogerős építési és hatósági engedélyek egy része ugyancsak rendelkezésre áll, más részük megszerzése – a közműengedélyekéhez hasonlóan – folyamatban van. A kiviteli tervek egy része szintén elkészült.

A több ütemben építendő út Füzesabony és Maklár közötti 2,6 kilométere már rendelkezik a szükséges dokumentumokkal.  Ennek a szakasznak a kivitelezése a tervek szerint 2011 második felében elkezdődik, és az év végére be is fejeződik. A 251. számú út a terv szerint a 3. számú főút és Maklár között a meglévő út nyomvonalán, kétszer egy sávos, óránként 90 kilométeres sebességre tervezett főútként épül ki. Az útszakaszon új csomópontot nem alakítanak ki, a 3. számú főútnál meglévő körforgalmi csomópont pedig változatlan marad.

A Maklárt és Andornaktályát elkerülő 10 kilométer hosszú, óránként 110 kilométeres sebességre tervezett, ugyancsak kétszer egy sávos főútszakasz az első 2,6 kilométer után 300 méterrel kiválik a meglévő útból, és új nyomvonalon halad. Ez a szakasz távlatban része lehet az Eger városát az M3 autópályával összekötő M25 autóútnak, így az elkerülő út bizonyos részeit annak fél pályájaként tervezik meg. A tervezést a szabályszerű közbeszerzéssel kiválasztott Uvaterv Zrt. végzi. A beruházások előkészítése a tervek szerint 2012-ben fejeződik be.

„A beruházás jelentősen javítja Eger elérhetőségét, valamint gyorsabbá és biztonságosabbá teszi az M3 autópálya megközelítését – mondta Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője. Az elkerülők megépítésével fellélegezhet Maklár és Andornaktálya” – említette meg a szakember.

Az érintett útszakaszokon naponta jelenleg csaknem 4200 jármű közlekedik, a forgalom 2030-ra az előrejelzések szerint mintegy 50 százalékkal, 6600 jármű fölé emelkedik.
A beruházás előkészítésére a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) keretén belül bruttó 2,24 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) fedezi.