Teljessé válhat az M43 autópálya
Belátható közelségbe került az M43-as autópálya magyar-román határig történő kiépítése. Folyik a beruházás előkészítése, a szükséges dokumentumok többsége már rendelkezésre áll. A beruházás előkészítésének költsége mintegy 3,5 milliárd forintot tesz ki, aminek döntő részét az Európai Unió fedezi.
Az országhatárig érhet az M43 autópálya, a már kivitelezés alatt álló Szeged–Makó szakaszhoz kapcsolódik a tervek szerint a Makó és Nagylak (román országhatár) közötti útszakasz. Jelenleg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. 23,1 kilométeres sztrádaberuházásának előkészítése folyik. A tervezett gyorsforgalmi út a 34,6 kilométerszelvényben kétszer két sávos autópálya-keresztmetszettel, burkolt leállósávval csatlakozik az M43 Szeged és Makó közötti szakaszához.
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője arról tájékoztatott, hogy a beruházás előkészítése folyamatban van, ennek során már beszerezték a jogerős építési és hatósági engedélyeket, elkészült az engedélyezési tervdokumentáció, az örökségvédelmi és környezeti hatástanulmány, valamint elvégezték a tervellenőrzési feladatokat és a szükség szerinti tervfelülvizsgálatot. A megvalósíthatósági tanulmány kidolgozása folyamatban van, a régészeti tervek elkészültek, a régészeti feltárás ugyancsak folyik. A kiviteli tervek elkészítése folyamatban vanl, a tervezést az UTIBER Kft. végzi. A kivitelezés tervezett befejezése 2013. május vége.
A fejlesztés az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg. A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül több mint bruttó 3,4 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig a Kohéziós Alap adja.