Előkészítik a 37-es út főút felújítását
Megújulnak a közutak Szerencs és Tokaj térségében: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. megbízásából folyik a 37-es főút korszerűsítésének előkészítése. Várhatóan több szakaszon megerősítik a burkolatot, és – többek között – új kerékpáros-útszakaszokat is kiépítenek. Az előkészítést nagyobb részben az Európai Unió finanszírozza.
A szerencsi 2,4 km hosszú átkelési szakasz folyamatban lévő átépítésével párhuzamosan 28 kilométeren folynak a 37. számú főút felújításának előkészületei Gesztelytől a 38. számú főútig. A tervek szerint a főúton 11,5 tonna tengelyterhelésű járművek számára is járhatóvá teszik az útpályát. A 37. számú főút e szakaszán várhatóan szélesítik is az utat, s helyenként előzési sávokat építenek ki, amelynek pontos helyeit és hosszúságát az engedélyezési tervezés során jelölik ki.
A csomópontok korszerűsítése mellett néhány csomópont megszüntetését is tervezik, ennek kapcsán párhuzamos összekötő utak építésére, valamint a csomópontok és meglévő hidak, átereszek szükség szerinti átépítésére is szükség lesz. A kerékpárosokra is gondoltak a tervezés során: azokon a szakaszokon – hozzávetőleg 6 kilométer hosszon –, ahol a kerékpározást a párhuzamosan futó utak nem teszik lehetővé, kerékpárút is épülhet.
Az előkészítés során már rendelkezésre áll a megvalósíthatósági tanulmány. A szükséges előzetes engedélyek megszerzése és az előzetes dokumentációk, tervek elkészítése megtörtént, a további részletes tervek – köztük az előzetes vizsgálati dokumentáció, az engedélyezési és kiviteli terv – kidolgozására a közbeszerzési eljárás megindítása előkészületben van. Az előkészületi munkálatok várhatóan 2013 végére fejeződnek be, az érdemi kivitelezés így jó esetben 2014-ben indulhat.
„A körzet egyik legfontosabb közlekedési útvonala, a 37. számú főút felújításával gyorsul és biztonságosabbá válik az érintett térség közúti forgalma” – mondta Loppert Dániel a NIF Zrt. kommunikációs vezetője. A szakember szólt arról is, hogy a főúton közlekedő járművek száma forgalomszámlálási adatok szerint meghaladja a tízezret, ennek mintegy tíz százaléka nehézgépjármű.
A beruházás előkészítésére a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) keretén belül több mint bruttó 747 millió forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) fedezi.