Korszerű kapcsolat jöhet létre az M3-as autópálya és Eger között
Folyamatban van az Eger és Füzesabony közötti út régóta várt korszerűsítésének és új nyomvonalon való megépítésének előkészítése. Az újonnan építendő útszakasz a tervek
Folyamatban van az Eger és Füzesabony közötti út régóta várt
korszerűsítésének és új nyomvonalon való megépítésének előkészítése. Az
újonnan építendő útszakasz a tervek szerint elkerüli majd az Maklárt és
Andornaktályát. Az előkészítés finanszírozásában főként uniós
forrásokat vesznek igénybe.
„Az Eger városát az
M3 autópályával összekötő út korszerűsítése és részben új nyomvonalon
való kiépítése jelenleg előkészítés alatt áll. A megvalósíthatósági
tanulmányok elkészültek, a jogerős építési és hatósági engedélyek egy
része ugyancsak rendelkezésre áll, más részük megszerzése – a
közműengedélyekéhez hasonlóan – előkészületben van” – tájékoztatott
Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.
kommunikációs vezetője.
Az M3 autópálya gyorsabb elérését biztosító
útszakasz több ütemben épül meg, első 2,6 kilométere már rendelkezik a
szükséges dokumentumokkal. A 251. számú út a terv szerint a 3. számú
főút és Maklár között a meglévő út nyomvonalán, kétszer egy sávos
főútként épül ki. A szakaszon új csomópontot nem alakítanak ki, a 3.
számú főútnál meglévő körforgalmú csomópont pedig változatlan marad.
A Maklárt és Andornaktályát elkerülő 10 kilométer
hosszú, óránként 110 kilométeres sebességre tervezett, ugyancsak
kétszer egy sávos főútszakasz az első 2,6 kilométer után 300 méterrel
kiválik a meglévő útból és új nyomvonalon halad. Ez a szakasz távlatban
része lehet az Eger városát az M3 autópályával összekötő M25 autóútnak,
így az elkerülő út bizonyos részeit annak fél pályájaként tervezik meg.
A
kiviteli tervek egy része szintén elkészült, a tervezést a szabályszerű
közbeszerzéssel kiválasztott Uvaterv Zrt. végzi. A beruházás
előkészítése várhatóan 2012-ben fejeződik be.
„A beruházás nyomán a helyben lakók és az átutazók
lényegesen gyorsabban, biztonságosabban, kényelmesebb körülmények
között közlekedhetnek. Az elkerülő út megépítésével felszabadul az
átmenő forgalom okozta nyomás alól Maklár és Andornaktálya” – mondta a
NIF Zrt. kommunikációs vezetője.
Az érintett útszakaszokon naponta csaknem 4200 jármű
közlekedik, a forgalom 2030-ra az előrejelzések szerint mintegy 50
százalékkal, 6600 jármű fölé emelkedik.
A beruházás előkészítésére a
Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) keretén belül bruttó 2,24 milliárd
forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85
százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) fedezi.