Hévíz mentesül a tranzitforgalom alól

Gyorsulhat a forgalom Hévíz térségében, mivel megkezdődött a várost elkerülő útszakasz építése. A két országos főutat is érintő 14,2 milliárd forintos beruházást nagyrészt

Gyorsulhat a forgalom Hévíz térségében, mivel megkezdődött a várost
elkerülő útszakasz építése. A két országos főutat is érintő 14,2
milliárd forintos beruházást nagyrészt Európai Uniós forrásokból
finanszírozzák. A munkálatok a tervek szerint jövő év novemberében
fejeződnek be.

A 71. számú főút Keszthelyt
elkerülő szakaszának korszerűsítése és a 76. számú főút 11,5 tonnás
megerősítése, vagyis a már folyamatban lévő korszerűsítési munkálatok
mellett megkezdődött a kivitelezése annak a részben új nyomvonalon épülő
útszakasznak, amely Hévíz belvárosát tehermentesíti az átmenő forgalom
alól. Az elkerülő út összesen csaknem 11 kilométer hosszú lesz, a
projekt négy tervezési szakaszból áll, kivitelezése azonban egyben
történik.

Az elkerülő út első szakasza a tőzeges altalaj miatt
jelentősen deformálódott 75. számú főút átépítendő szakasza közel 2
kilométer hosszon Keszthely és Alsópáhok között. A főutat teljes
elbontással korszerűsítik. A következő két útszakasz, az
Alsópáhok–Felsőpáhok településeket és Hévízt elkerülő szakasz új
nyomvonalon épül meg 7 kilométeren, és a Zalaköszvényes térségében
tervezett külön szintű csomópontig tart. Ezt követően a negyedik szakasz
a meglévő alsóbbrendű út nyomvonalát felhasználva, annak korrekciójával
és felújításával a meglévő 76. számú főútig (az alsómándpusztai
csomópontig) tart. Ennek hossza 2 kilométer.

A projekt keretében több csomópontot, továbbá a
területek megközelítésére több kilométer szervízutat kell kiépíteni.

Jelenleg a két teljesen új nyomvonalon megépítendő
útszakasz építési területein erdőirtás, humuszolás és más földmunkák
folynak. Az elkerülő út műszaki átadásának határideje a tervek szerint
2011. november 30. A kétszer egy sávosra, illetve mintegy 3,5 kilométer
hosszon a kapaszkodósávok és csomóponti sávok miatt kétszer két sávosra
tervezett úton a megengedett legnagyobb sebesség óránként 90 kilométer
lesz.

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF)
Zrt. szabályszerű pályáztatással választotta ki kivitelezőnek a Hévíz
’09 Konzorciumot. A projekt a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP)
részeként valósul meg az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA)
társfinanszírozásával. A megítélt támogatás bruttó összege 14,2 milliárd
forint, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85
százalék pedig az ERFA-ból származik.