Tárnok – Székesfehérvár vonalszakasz átépítése
2010. november havi jelentés
Tárnok – Martonvásár állomásköz:
A nyílt vonal átépítésére 2011-ben kerül sor.
Martonvásár állomás:
Az új gyalogos aluljáró befejező, belső szerelési munkái folynak. Elhelyezésre kerültek a liftek, valamint a vízelvezetés berendezései.
Végéhez érkezik a tereprendezés, a kivitelező telephelyének felszámolása. Ezek után elkezdődhet a Vasút utca átépítése, buszforduló és burkolt rakterület építése. Elkészült a váltófűtési berendezések telepítése. A zajvédő falak építése folyamatban van.
Martonvásár – Kápolnásnyék állomásköz:
2010. november 28-án befejeződött a bal vágány átépítése, mely során megújult az alépítmény, megtörtént a felépítmény cseréje, megállóhelyi peronok átépítése. A vonatok 2010.12.01-től 80 km/h sebességgel közlekednek az átépült szakaszon. A zajvédő fal építés utómunkái zajlanak. Folyamatban van a megállóhelyeken a perontetők építése, térvilágítás és utastájékoztató hangosítás telepítése. Átépültek, illetve felújításra kerültek az állomásközben a boltozatos műtárgyak, kerethidak. Pettend megállóhely gyalogos aluljáró lépcső- és rámpafedéseinek szerelése megkezdődik. Baracska megállóhely peronhoz vezető lépcső és rámpa építésének utómunkái zajlanak.
Kápolnásnyék állomás:
Folyamatban van a jövő évi átépítés előkészületeként az ideiglenes biztosító berendezés kábelezése. Elkezdődött az új közúti aluljáró, valamint az új felvételi épület építése. A közúti aluljáró réselési, cölöpözési munkái vannak folyamatban. Elkészült a 7. sz. főút terelőútja, 2010. 12. 01-től a 7. főút mintegy 300 m-es szakasza lezárásra kerül, a közúti forgalom a terelőúton kerüli meg az aluljáró építési területét. A felvételi épület alapozása elkészült. A megemelkedett talajvízszint miatt megerősített alapozásra volt szükség. Időjárástól függően folytatódik az épület szerkezetének építése.
Kápolnásnyék – Gárdony állomásköz:
Az állomásközben végéhez érkezett a zajvédő falak építése. A vonatok esetleges siklása esetén a felborulást megakadályozó, és a közúti forgalom védelmét szolgáló ragasztott padkák építése folyamatban van.
A gitáros emlékhelynél, illetve Velencefürdőn épülő aluljárók lépcső- és rámpalefedéseinek szerelési munkái vannak folyamatban. Az aluljárók előre láthatólag 2011. első negyedévben átadhatóak a gyalogos forgalom részére.
Folyamatban van Velence és Velencefürdő megállóhelyek peronbútorzatának, esőbeállóinak elhelyezése. A megállóhelyeken található fák az elmúlt év viharos időjárása, valamint egészségi állapotuk miatt sok gondot okoztak a vasúti közlekedésben. Az Önkormányzat és a MÁV jóváhagyásával, szakértői vélemény alapján a fák cseréjére kerül sor, a vasúti környezethez jobban illő fajok telepítésével. A növénytelepítési terv jóváhagyás alatt áll.
A megállóhelyi épületek eredeti állapotuknak megfelelően épültek újjá. A közműbekötések elkészülte után az épületek átadhatók az utasforgalomnak. Megkezdődött Velence megállóhely új gyalogos aluljárójának továbbépítése mind a tó, mind a 7. sz. főút felőli oldalon.
Elkezdődött Velence közúti aluljáró építése, a közművek kiváltásával. A Pusztaszabolcsi úton, a Tábor és Béke utcáknál részleges forgalomterelésekre, a parkolók egy részének lezárására kell számítani. A közműkiváltások után épül meg a 7. sz. főút terelőútja a Pusztaszabolcsi út elágazásánál.
A Kápolnásnyék – Dinnyés állomásközben a decemberi menetrend váltást követően a vonatok 120 km/h sebességgel közlekednek.
Gárdony állomás:
Az új gyalogos aluljáró belső szigetelési, burkolási munkái vannak folyamatban. Megkezdődik a Keszeg utcai rámpa- és lépcsőlefedés építése. Elhelyezésre kerültek a liftek. Az aluljáró előreláthatólag 2011. első negyedévben átadható a gyalogos forgalom részére. Folyamatban van a Keszeg utca mentén a vasúti kerítés visszaépítése. Elkészült az állomási előtér burkolatának felújítása.
Gárdony – Ó-Dinnyés állomásköz:
Elkezdődött Agárd megállóhelyen a meglévő gyalogos aluljáró felújítása, átalakítása liftes aluljáróvá. Ezért az utasok a peront az útátjárón keresztül közelíthetik meg. Két lépcső elbontása után a helyükön kialakításra kerültek az új liftek aknái, jelenleg az aknák betonozási munkái folynak. Az aluljáróban az új szigetelési rendszer kiépítése zajlik. November hónapban folytatódott a megállóhelyi épület építése.
Folyamatban van Dinnyés megállóhelyen az új gyalogos aluljáró belső bevonatainak kialakítása. Elkezdődött a megállóhelyre vezető út, kerékpárút, járda és buszforduló építése. A megállóhelynél P+R és B+R parkoló épül.
Az állomásközben a labirintkorlátos gyalogos átjárók nagy részének átépítése, rámpás kialakítása megtörtént.
Ó-Dinnyés forgalmi kitérő:
Befejeződött az állomás bontása, átalakítása nyílt vonali forgalmi kitérővé. Vízelvezető árkok kialakítása, tereprendezés megtörtént. Elkészült a váltófűtési rendszer.
A Dinnyési útátjáró és kapcsolódó útszakaszok átépítési munkálatai befejeződtek. Az útátjárót a Magyar Közútkezelő által jelzett hiányosságok elhárítása után január hónapban forgalomba helyezzük. Az átépítés alatt a forgalmat a 7. sz. főút felé tereljük.
Mellékvonal, Pusztaszabolcs – Székesfehérvár szakasz:
A mellékvonal felújítási munkái befejeződtek. Ezek keretében megújult a pálya, az útátjárók és a biztosító berendezés. Zichyújfalu állomás 4 vágánya átépült, az utasok részére új peront építettünk. A nyári menetrend kezdetétől a pályasebesség 80 km/h lesz. A kiépítés lehetővé teszi a pályasebesség felemelését 100 km/h-ra, valamint a tengelyterhelés növelését 225 kN-ra. A szükséges eljárást a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál elindítottuk.
Börgönd – Szabadbattyán szakasz:
A pálya felújítása a felsőágyazat cseréjével, vízelvezetés és az útátjárók kiépítésével befejeződött. Elkészült a távközlési rendszer.
2010. augusztus 24-én újra megindult a közlekedés az 1991. április 15-e óta szüneteltetett vasútvonalon. A tehervonatok a felújított vonal segítségével elkerülhetik Székesfehérvár állomást.
Kérjük a keresztező közutakon közlekedőket (különösen a nagy forgalmú 63. sz. főúton), fokozott figyelemmel közelítsék meg a vasúti átjárókat.
A szeptember-október hónapban lehullott nagy mennyiségű csapadék miatt a mélyépítési munkákat (földmunkák, ároképítések)a a kivitelezőnek sokszor fel kellett függesztenie. Gondot jelent továbbá, hogy a Velencei-tó vízszintje továbbra is a legmagasabb üzemi vízszint felett van.
A teljes munkaterületen folyamatos a kisműtárgyak (kerethidak, boltozatos hidak, átereszek) felújítása, a kapcsolódó mederrendezés, valamint a vízelvezető árkok rendezése.