Az M8-as újabb szakasza épülhet meg

Hamarosan befejeződik az M8-as autópálya mintegy 50 kilométeres alföldi szakaszának előkészítése. A Kecskemét és Szolnok közötti útszakasz engedélyezési terveinek elkészítése a

Hamarosan befejeződik az M8-as autópálya mintegy 50 kilométeres
alföldi szakaszának előkészítése. A Kecskemét és Szolnok közötti
útszakasz engedélyezési terveinek elkészítése a tervek szerint 2011
első negyedévében zárul. Ezután az építési engedély megszerzésére kerül
sor, ami mintegy fél évig tart. A szükséges dokumentumok és engedélyek
beszerzésére csaknem másfél milliárd forint áll rendelkezésre.

Az
M8 gyorsforgalmi út megépítése azért is jelentős, hiszen a
magyar–osztrák országhatártól Szolnokig tartó 330 kilométeres szakasz
egyrészt tehermentesítené a Bécs–Budapest–Miskolc útvonalat (M1–M0–M3),
másrészt Ausztriában az S7 gyorsforgalmi út megépítésével határokon
átnyúló, egységes kelet–nyugat irányú nemzetközi folyosó jönne létre
Észak-Olaszországtól Ausztrián keresztül egyelőre a Tiszáig, majd
később Románia felé az M4, illetve az észak-erdélyi autópálya
megépülésével.

Az 51 km hosszú, kétszer két sávos autópálya (első
ütemben kétszer egy sávos kiépítéssel) Kecskemét és Szolnok között (az
M5 autópályától a 4. számú főút Abonyt elkerülő szakaszáig) összesen öt
csomóponttal, további négy jelentősebb közúti műtárggyal, öt jelentős
vízfolyás-keresztezési műtárggyal, három-három vadátjáró- és
pihenőhellyel épülhet meg Szolnok, Abony, Tószeg, Törtel,
Köröstetétlen, Nagykőrös, Kocsér, Kecskemét és Lajosmizse térségében.

A szükséges dokumentumok közül a megvalósíthatósági
tanulmány, az örökségvédelmi és környezeti hatásvizsgálat és
hatástanulmányok már rendelkezésre állnak, továbbá a környezetvédelmi
engedélyt is beszerezték. Folyamatban van az engedélyezési
tervdokumentáció kidolgozása. A tervezést Utiber-Tura-Terv Konzorcium
végzi. A szerződés szerint az engedélyezési tervek leszállítása 2011
első negyedévében zárul le.
A megépítendő M8 gyorsforgalmi út
mentesíti a lakott területeket az átmenő forgalom káros hatásaitól,
magát a forgalmat pedig gyorsítja és gazdaságosabbá, egyben
környezetkímélőbbé is teszi – mondta Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti
Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs vezetője.

A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül bruttó1,44 milliárd forint áll rendelkezésre.