Az országhatárig érhet az M43-as autópálya
Belátható közelségbe került az M43-as autópálya magyar–román határig történő kiépítése. Folyik a beruházás előkészítése, a szükséges dokumentumok többsége már
Belátható közelségbe került az M43-as autópálya magyar–román határig
történő kiépítése. Folyik a beruházás előkészítése, a szükséges
dokumentumok többsége már rendelkezésre áll. A beruházás
előkészítésének költsége mintegy 3,5 milliárd forintot tesz ki, aminek
döntő részét az Európai Unió fedezi – tájékoztatott a Nemzeti
Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Teljessé válhat az
M43 autópálya, a már kivitelezés alatt álló Szeged–Makó szakaszhoz
kapcsolódik a tervek szerint a Makó és Nagylak (román országhatár)
közötti útszakasz. Jelenleg a 23,1 kilométeres sztrádaberuházás
előkészítése folyik. A tervezett gyorsforgalmi út a 34,6
lilométerszelvényben kétszer két sávos autópálya-keresztmetszettel,
burkolt leállósávval csatlakozik az M43 Szeged és Makó közötti
szakaszához.
A beruházás előkészítése során már beszerezték a
jogerős építési és hatósági engedélyeket, elkészült az engedélyezési
tervdokumentáció, az örökségvédelmi és környezeti hatástanulmány,
valamint elvégezték a tervellenőrzési feladatokat és a szükség szerinti
tervfelülvizsgálatot. A megvalósíthatósági tanulmány kidolgozása
folyamatban van, a régészeti tervek elkészültek, a régészeti feltárás
ugyancsak folyik. A kiviteli tervek elkészítése előkészítés alatt áll,
a tervezést az UTIBER Kft. végzi. A kivitelezés tervezett befejezése
2013. május vége.
A fejlesztés az Európai Unió támogatásával, a
Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg. A beruházás
előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül több
mint bruttó 3,4 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka
hazai forrás, 85 százalékát pedig a Kohéziós Alap adja.