Korszerű kapcsolat létesülhet Kaposvár és az M7 autópálya között

A tervek szerint halad a 67-es főút korszerűsítésének, valamint az érintett településeket elkerülő utak kiépítésének előkészítése. A fejlesztésnek köszönhetően néhány éven

A tervek szerint halad a 67-es főút korszerűsítésének, valamint az
érintett településeket elkerülő utak kiépítésének előkészítése. A
fejlesztésnek köszönhetően néhány éven belül európai színvonalú
kapcsolat épülhet ki az M7-es autópálya és Kaposvár, illetve a tervezett
M9-es gyorsforgalmi út között. A beruházás az Európai Unió
társfinanszírozásával valósul meg.

A déli
országrész egyik legfontosabb közúti közlekedési útvonala, a 67. számú
főút több mint 30 kilométeren új, a 11,5 tonna tengelyterhelés
elviselésére alkalmas burkolatot kaphat Balatonlelle és Kaposvár között.
Ezt a fejlesztést kiegészítve, külön beruházásként kiépülhetnek a
Somogyaszalót, Mernyét, Mernyeszentmiklóst, Vadépusztát és Somogybabodot
elkerülő szakaszok is. (A tervezett elkerülő utak által kiváltott
települési szakaszok burkolatának megerősítése nem része a
beruházásnak.) A beruházások révén a jelenleginél biztonságosabb és
színvonalasabb kapcsolat jöhet létre az M7 és távlati M9 gyorsforgalmi
út között.

Az előkészítés során már elkészült az örökségvédelmi
hatásvizsgálat, valamint rendelkezésre áll az engedélyezési
tervdokumentáció. A többi szükséges dokumentum többségének kidolgozása
folyik, illetve néhány az előkészítés stádiumában van.
November
közepén döntés született arról, hogy a Deseda tavat és a vele szorosan
összefüggő, Somogyaszalót elkerülő út nyomvonala teljesen elkerüli majd a
Deseda térségét. Az előzetes vizsgálatok azt mutatták, ez a megoldás
elégíti ki legmegfelelőbben az ott élők igényeit. A desedai öt
kilométeres szakaszt újratervezik, az új tervek elkészülte jövő év
végére várható. A beruházás többi része a tervek szerint halad tovább, a
kiviteli tervek 2011 január végére készülnek el előreláthatólag.

A kétszer egy sávos, de később kétszer két sávossá
bővíthető, illetve egy rövid szakaszon már most kétszer két sávosra
tervezett, óránként 110 kilométeres tervezési sebességű útszakasz
felújításának, illetve az elkerülő szakaszok kiépítésének tervezését a
ÚT-TESZT-Pannonway Konzorcium végezte. A tervezés során szem előtt
kellett tartani a teljes tervezési szakaszon a szomszédos területek
megközelíthetőségének biztosítását és a jelentős mezőgazdasági forgalom
elválasztását a főpálya forgalmától, elkülönített földutakon, illetve
szilárd burkolatú utakon.

A beruházások által érintett útszakaszokon naponta
átlagosan 3500 járműegység halad át, aminek hozzávetőleg 15 százaléka
nehézgépjármű. A tervek szerint a 67. számú főút korszerűsítésének
előkészítése 2013 végére zárul le, azonban az építési munkák egyes
szakaszokon várhatóan már 2012-ben megkezdődnek. A közlekedők 2015 első
negyedévében vehetik birtokba a megújult 67. számú utat.

„A beruházások révén a jelenleginél biztonságosabb és
színvonalasabb kapcsolat jöhet létre az M7 és a távlati M9
gyorsforgalmi út között – mondta Loppert Dániel, a Nemzeti
Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője. Szólt arról
is, hogy az elkerülő utak megépítésének köszönhetően élhetőbbé válnak az
érintett települések, csökken a rajtuk áthaladó forgalom.

Az elkerülő utak megépítésének és a meglévő szakaszok
felújításának előkészítését együtt hajtja végre a NIF Zrt. A beruházás
előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül
csaknem 2,1 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai
forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap
(ERFA) fedezi.