Teljes hosszában megújul a 32-es út

Gyakorlatilag teljes hosszában megújul a 32-es főút, jelenleg a beruházás előkészítése folyik. A beavatkozás nyomán biztonságosabb és gyorsabb lesz a térség közúti közlekedése. Az

Gyakorlatilag teljes hosszában megújul a 32-es főút, jelenleg a
beruházás előkészítése folyik. A beavatkozás nyomán biztonságosabb és
gyorsabb lesz a térség közúti közlekedése. Az előkészítési szakaszra 480
millió forint áll rendelkezésre nagyobb részben európai, kisebb részben
hazai forrásból.

Öt részletben tervezik
felújítani a 32. számú főutat Jász-Nagykun-Szolnok és Heves megyében. A
korszerűsítési munkálatok során a tervek szerint – a Jászberény átkelési
szakasz kivételével – összesen 72,5 kilométeren újítják fel és erősítik
meg a kétszer egy sávos főút burkolatát úgy, hogy 11,5 tonna
tengelyterhelésű járművek számára is járható legyen. A beavatkozás során
a kerékpárosokra is gondolnak, a projekt előkészítése keretében a
hiányzó kerékpárutak kiviteli terveit is elkészítik, de teljesen külön
dokumentálva.

A 11,5 tonnás burkolatmegerősítés tervezésének az
érintett szakaszon lévő hidakra is ki kell terjednie, valamint ahol
szükséges, át kell építeni a meglévő csomópontokat. A tervezés során
ugyancsak számolni kell forgalomcsillapító szigetek létesítésével a
lakott területek határán, valamint az autóbuszmegállók öbleinek
kialakításával. A gyalogos-átkelőhelyeket az engedélyezési tervben
szerepeltetik majd.
A felújítást követően gyorsabb és biztonságosabb
lesz a régió forgalma, ami növelheti a térség versenyképességét, s ezzel
kedvezően hathat a foglalkoztatásra is – mondta Loppert Dániel, a
beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs
vezetője.

A kivitelezés megkezdéséhez szükséges összes
dokumentum – beleértve a megvalósíthatósági tanulmányt is – előkészületi
stádiumban van. Tervezés így jelenleg nem folyik, folyamatban van
viszont a tervező kiválasztására kiírt nyílt közbeszerzési eljárás. A
beruházás előkészítése a tervek szerint 2014. július közepéig lezárul.
A
projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális
Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. A beruházás
előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül
bruttó 480 millió forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai
forrás, 85 százalékát pedig az ERFA fedezi.