Szélesebb burkolat, korszerű buszmegállók Békéscsaba és Orosháza között
34,4 km hosszan Békéscsaba elkerülő és Orosháza elkerülő között megvalósult a 47. sz. főút 11,5 tonnás burkolaterősítése és szélesítése. Felújítottuk a MÁV vasúti felüljárót Szarvas–Mezőhegyes vasútvonal felett, párhuzamosan a főúttal 28 km hosszan kerékpárút épült, a meglévő tömegközlekedési megállóhelyeket 25 helyen korszerűsítettük. További 27 km-en zajlik a kivitelezés a főúton Orosháza és Hódmezővásárhely, valamint Algyő és Szeged között. Ezen szakaszok befejezésével 61 km hosszan, biztonságosan lehet majd közlekedni november közepétől.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában 34,4 km hosszan Békéscsaba elkerülő és Orosháza elkerülő között megvalósult a 47. sz. főút 11,5 tonnás burkolaterősítése. Az átadási ünnepségen jelen volt Vantara Gyula Békés megye fejlesztési biztosa, a térség országgyűlési képviselője, Gajda Róbert Békés megye kormánymegbízottja és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója.
A 47. sz. főút felújítása három ütemben történik Békéscsabától Szegedig, több mint 60 km hosszan. A Békés megyei 34,4 km szakaszon a burkolaterősítési és szélesítési munkálatok mellett felújítottuk a MÁV vasúti felüljárót Szarvas–Mezőhegyes vasútvonal felett. Párhuzamosan a főúttal, a 28 km hosszan kerékpárút épült, beleértve a csorvási átkelési szakasz átépítését is. A meglévő tömegközlekedési megállóhelyeket 25 helyen korszerűsítettük, a peronok és a pályaszerkezet is teljesen átépült.
Vantara Gyula, Békés megye fejlesztési biztosa, a térség országgyűlési képviselője kiemelte: „A 47-es főút hálózati jelentősége kiemelkedő, érinti Szerbia és Románia határ menti térségeit is. A fejlesztés nem csak a felújított és kiszélesített főúti szakaszon, hanem a külterületeken új nyomvonalon megépült kerékpárúton is biztonságos és korszerű közlekedést tesz lehetővé mind az autósok és mind a biciklisek számára, Békés megye nagy forgalmú főútján.”
Gajda Róbert Békés megye kormánymegbízottja azt hangsúlyozta: „Ha Békés hatékonyabban akar bekapcsolódni az ország vérkeringésébe, akkor szükség van az infrastrukturális fejlesztésekre. A kerékpárútról szólva elmondta: szeretnék, ha a jövőben minden megyei települést meg lehetne kerékpárral is közelíteni.”
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója a főbb műszaki paraméterek ismertetése mellett kiemelte: „A beruházás során Csorvás belterületén 98 db parkolóhelyet alakítottunk ki, a biztonság növelése érdekében két-két ívkorrekciót végeztünk Telekgerendás és Csorvás, valamint Csorvás és Orosháza között, valamint felújítottuk a gádorosi körforgalmú csomópontot. Az Orosháza-Hódmezővásárhely közötti szakasz október második felében készül el, az Algyő-Szeged közötti kivitelezés pedig november közepére. ”
A kivitelezést a Colas Út Zrt. és a Duna Aszfalt Kft. végezte nettó 8,9 milliárd forint értékben uniós és hazai források felhasználásával.