FORGALOMKORLÁTOZÁS A 47. SZ. FŐÚTON

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a 47. sz. főút 11,5 tonnás burkolaterősítési munkálatai több mint 60 km hosszan Békés és Csongrád megyében folyamatban vannak. A kivitelezés miatt több helyen forgalomkorlátozásra, sávszűkítésre kell számítani.

A Csongrád megyei 27 km hosszú szakaszon a kivitelezési munkálatok függvényében szakaszos sávszűkítés és 40 km/h órás sebességkorlátozás van érvényben. Az Algyő – Szeged közötti 7 km hosszú szakaszon március 15-től Algyőn, a Kastélykerti bekötőúttól a 47. sz. főút M43 csomópontjáig megkezdődnek az útépítési munkálatok. Emiatt Szeged felé haladva a jobb oldali két sávot a kivitelező lezárja, így kb. 2,5 km-en keresztül 2×2 sáv helyett a forgalom váltakozó irányban 2×1 sávon fog. Az útszakaszon 40–60 km-es sebességkorlátozás várható.

A Békés megyei 34,4 km hosszú szakaszon a burkolaterősítési és szélesítési munkálatok mellett felújítjuk a MÁV vasúti felüljárót Szarvas–Mezőhegyes felett. Párhuzamosan a főúttal, a 28 km hosszan kerékpárút épül, beleértve a csorvási átkelési szakasz átépítését is. A meglévő tömegközlekedési megállóhelyeket 17 helyen felújítjuk, a peronok és a pályaszerkezet teljesen átépül. A téli leállást követően folytatódtak a 2014-ben elkezdett fakivágási munkák. Elkezdődött a csatlakozó utak, sárrázók építése. A főpályán az útépítés időjárástól függően folytatódik Békéscsaba-Telekgerendás, valamint a Csorvás utáni szakaszokon. A vállalkozó a kerékpárút építést is szakaszosan végzi. Csorváson 2015. március 30-ig lezárják a Kinizsi utcát, kerülni a Szántó Kovács János utca- Micsurin utca, illetve a Berzsenyi utca-Móra Ferenc utca felé lehet. A forgalom félpályás terelés mellett jelzőlámpás irányítással működik. Csorváson 30 km/h sebességkorlátozás lesz. A bontási munkákat követően a kivitelező megkezdi a szegély építését.

A munkálatok miatt a 47. sz. főút Békés és Csongrád megyei szakaszán forgalomtereléssel, útszűkítéssel és 40-60 km/h-s sebességkorlátozással találkozhatnak a közlekedők. A korszerűsítés 85% uniós és 15% hazai forrásból valósul meg.