Megkezdődik a bagi balesetveszélyes csomópont biztonságos körforgalommá alakítása

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban magyar költségvetési forrásból korszerű és biztonságos körforgalmat alakítunk ki a 3. sz. főút és a 3105. j. út csomópontjában. A kivitelezés a mai napon előkészítő munkálatokkal megkezdődött. Az átépítés részleteiről Vécsey László a térség országgyűlési képviselője és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője számoltak be. 

A bagi csomópontban 2008 és 2012 között 10 személyi sérüléses baleset történt, ebből 2 halálos, 5 súlyos és 3 könnyű sérüléssel végződött. Az elmúlt öt év súlyozott mutatói szerint Magyarország első- és másodrendű főútjain ez a leginkább balesetveszélyes lakott területen kívüli szakasz. A csomóponthoz közel található az M3 autópálya le- és felhajtója, így a forgalom aránytalanul nagy a környéken. Ezen kívül az út Gödöllő irányából a csomópont felé lejt, a járművek gyakran felelőtlenül nagy sebességgel érkeznek meg ide. A kivilágítatlan kereszteződésben így az ütközések, gázolások fokozott kockázatával kell számolniuk a közlekedőknek. A gyalogos közlekedés a korlátozott látási viszonyok miatt nagyon balesetveszélyes, hiszen jelenleg az autóbuszmegálló környezetében nincs átkelőhely kiépítve.

Vécsey László, a térség országgyűlési képviselője örömmel tájékoztatta a Galga völgyében élőket, akiket a legközvetlenebbül érint, hogy: „a mai napon végre megkezdődött a „Galgamente kapujának” megújulása. A teljes körforgalmú csomópont hazai forrásból készül el, buszöblökkel, védett gyalogátkelőkkel, közvilágítással. Ma mindannyiunk megelégedésére elmondhatjuk: tavaly megígértük, idén megépítjük!”

Tóth Gábor, a térség korábbi országgyűlési képviselője elmondta: „A Galgamente és a 3-as fő út ezen szakaszának legnagyobb közlekedési veszélyforrása szűnhet meg a közeljövőben, amit már régóta kértek demonstrációkat is tartva az itt élő polgármesterek, polgárok. Köszönet a polgári kormánynak, hogy megteremtette a hazai forrást, hogy ne kelljen ebben a csomópontban több embernek meghalnia. Magam 16 éves országgyűlési képviselői munkám egyik záró sikerének tartom, hogy részt vehettem a projekt előkészítésében.”

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője hozzátette: „Az új négyágú körforgalomban közvilágítást létesítünk, kialakítunk 3 db buszmegálló öblöt és két helyen biztonságos gyalogos átkelőhelyet építünk ki. A kivitelezés az előkészítő munkálatokkal elkezdődött, ami jövő héttől fa- és cserjeirtással, az útpálya melletti szélesítési munkálatokkal folytatódik. A közlekedők forgalomkorlátozásra számítsanak Gödöllő irányából Bag felé a jobb oldalon, illetve az Aszód irányából Bag és Gödöllő irányában a jobb oldalon. Várhatóan március végétől a Domony felé vezető ágat a vállalkozó lezárja, ezt a kivitelezés végéig nem lehet majd használni. A beruházás 2015 nyarán fejeződik be. A kivitelezést az ÁR-LA Magyarország Kft. végzi, nettó 365.031.422 forint értékben.”