ELKÉSZÜLT A VILLÁNYT TEHERMENTESÍTŐ ELKERÜLŐ ÚT

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából megvalósult 4,3 km hosszú elkerülő utat az autósok ma délutántól már használhatják. Az ünnepélyes átadáson részt vett Tiffán Zsolt miniszteri biztos, országgyűlési képviselő, dr. Hargitai János országgyűlési képviselő, Takáts Gyula Villány polgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője.

A Villány-Siklósi borút részét képező település tehermentesítése a gépkocsi forgalom alól kiemelt jelentőséggel bírt. A város belterületén halad keresztül 5701. j. önkormányzati út, amely a Beremendi Cementgyár teherforgalmának nagy részét levezeti, jelentős nehézgépjármű forgalmat zúdítva ezáltal a Villány belterületi szakaszára. A teherforgalomból adódó zajterhelés, rezgés, és légszennyezés mind a lakosságot, mind a történelmi pincesort és az odalátogató turistákat sújtotta.

A műemléki védettséget élvező történelmi pincesor értékmegőrzése, valamint a város közúti tehermentesítse az elkerülő út megépítésével megvalósulhatott. A 2×1 forgalmi sávos útszakaszon két körforgalom létesült egy Magyarbólynál és egy Nagyharsánynál, valamint 2 db vasbeton híd épült. Az egyik 58 m hosszú híd a Karasica csatornát, a másik 76 m hosszú híd pedig szintén különszintben keresztezi a Villány-Eszék MÁV vasútvonalat.

dr. Hargitai János országgyűlési képviselő elmondta: „A fejlesztésnek köszönhetően a mai naptól kezdve élhetőbbé vált Villány városa, a történelmi pincesort az utókor számára is megvédhetjük. Az idelátogató turistáknak jobb körülményeket, nyugodtabb belvárost tudunk nyújtani, valamint biztonságossá vált a pincesor megközelítése is. Bízom benne, hogy a közútfejlesztés a térségben tovább folytatódik, és így az M6-os autópálya hiányzó 19 km hosszú szakasza 2018-ig eléri majd az országhatárt.”

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője hozzáfűzte: „A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium jóváhagyásával Magyarországon először épülhetett új nyomvonalon olyan útszakasz, hogy annak a teljes aszfalt pályaszerkezete gumibitumenből készült. A villányi elkerülő szakaszhoz mintegy 900 tonna gumibitument gyártottak, amellyel közel 22 ezer használt gumiabroncs környezetbarát újrahasznosítása valósult meg a MOL segítségével. A nettó 2,1 milliárd forint értékű fejlesztés az Új Széchenyi Terv keretében valósul meg, 85% uniós és 15% hazai forrásból.”