Keddtől újra használható az utascsarnok

Az ideiglenes peronokat az utascsarnokon, az új aluljárón és az elkészült új peronon keresztül lehet megközelíteni 2015. szeptember 15-én reggel 03.00 órától. A kivitelezés jelenlegi állásáról dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója tartottak sajtótájékoztatót.  

2015 év végére elkészül a személypályaudvar vágányhálózata a peronokkal együtt, melyek az elektronikus biztosítóberendezés üzembe helyezését követően, várhatóan 2016 II. negyedévben lesznek átadva a vasúti forgalomnak. Jelenleg a Nagykanizsa felőli végen folyik a régi kitérők, vágánykapcsolatok bontása és az új kitérők, vágánykapcsolatok építése. Ez a munka várhatóan október végére fejeződik be, addig Szabadbattyán felé egy vágány használható, és Veszprém, Komárom irányában átszállásos, buszos vágányzár van érvényben. 2016-ban fejeződik be a teljes vágányépítés a Budapest és Börgönd felöli oldal még hiányzó új kitérőinek, vágánykapcsolatainak megépítésével, az ideiglenes peronok elbontásával és a teherpályaudvari X-XV. számú vágányok építésének befejezésével.

dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere elmondta: „Célegyenesbe fordult a vasútállomás és a fehérvári vágányhálózat korszerűsítése, holnaptól már az új aluljárón át lehet megközelíteni a peronokat. Nagyon fontos az itt zajló fejlesztés, hiszen egy modern nagyvárosban kiemelt szerepe van a jó vasúti közlekedésnek is. Főleg, hogy a munkába járás és tanulás okán óriási az oda-vissza forgalom Székesfehérvár és Budapest között nap mint nap. Számukra már az is óriási áttörés volt, hogy az elővárosi közlekedésbe bekapcsolták ezt az állomást, most pedig nagyon várjuk már az épület megszépülését, valamint a peronok és a vágányhálózat korszerűsítésének elkészültét.”

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója hozzátette: „Az állomás korszerűsítése mellett a ráhordási feltételeket is javítjuk. Hosszúsétatéri gyalogos alujáró szerkezetépítési munkái október végére fejeződnek be. A Széchenyi úti közúti aluljáró szerkezetépítési munkái befejeződtek, jelenleg a felületi bevonatok felújítása van folyamatban, év végén már teljes szélességben használhatják a közlekedők. Az Aszalvölgyi árok szigetelési, felújítási munkáival a kivitelező novemberben végez.”

A beruházás befejeztével várhatóan 2016 év végén, szemben a jelenlegi 40-20-10 km/óra megengedett sebességgel az átmenő fővágányokon 100 km/h, megelőző vágányokon 80 km/óra, a mellékvágányokon 40 km/óra lesz a vonatok megengedett sebessége. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósul meg a székesfehérvári vasúti pálya és állomás felújítása. A fejlesztést 85% uniós és 15% hazai forrás biztosításával az SDD Konzorcium végzi, nettó 24.899.345.489 forint értékben. Az új biztosítóberendezés kiépítését pedig a Thales Austria GmbH és a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. valósítja meg, nettó 8.503.259.100 forint értékben.

 

2015. szeptember