Új fejezetéhez érkezett a 85. sz. főút Csorna elkerülő szakasz építése

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásai során kiemelt figyelmet fordít arra, hogy az útépítések minél kisebb akadályoztatást, nehézséget jelentsenek a környező lakosság számára. A közlekedés megkönnyítése érdekében a Csornát elkerülő szakasz kivitelezése során már két esetben épült ki új nyomvonalon terelőút: a döri 8422. sz. és a babarcsi 8512 sz. utaknál.

Az M86 autóút – 86. számú főút forgalmi csomópont, és a csomópont hídjának kivitelezése miatt újabb terelőút kiépítésére van szükség. A forgalomterelés érinti a 86. sz. főút és a 8601. sz. út nyomvonalát Szilsárkány térségében, külterületen.

2014. május 5-én megkezdődik az 1,1 km hosszú terelőút ideiglenes csatlakozásának kiépítése a 86. számú főúthoz félpályás forgalomkorlátozás mellett a Szombathely irányába haladó sáv lezárásával. 2014. május 6-án a Csorna felé haladó sáv lezárása mellett folyik tovább a kivitelezés. Az autósok 2014. május 8-tól csak a terelőúton tudnak majd közlekedni!

A forgalom átterelését követően félpályás forgalomkorlátozás mellett a vállalkozó megkezdi a 86. sz. főút meglévő pályaszerkezetének teljes átépítését. A forgalom nappal jelzőőrös irányítás, míg az éjszakai, és hétvégi időszakban jelzőlámpás forgalomirányítás mellett zajlik majd. Várhatóan 2014. május 15-től a Szombathely felé tartó sáv lezárása történik meg, majd május vége-június elején a Csorna felé haladó sáv. A csatlakozó szakaszok kiépítése előreláthatóan 2014. június 15-ig tart.

Kérjük a környéken lakók és átutazók türelmét, megértését!

Háttér:

A közel 12,5 km hosszú, 2×2 sávos Csorna elkerülő út megépítésével megvalósul a város keleti elkerülése. Csorna központjában jelenleg naponta 19.256 jármű halad át, amelyből 7500 a nehézmotoros forgalom. Az elkerülő az M85 gyorsforgalmi út 20,8 km szelvényétől indul, Csorna keleti különszintű forgalmi csomópontján át a Keszeg-ér mellett halad tovább és éri el az M85-M86 északi elválási csomópontot. Az elválási csomópont után a nyomvonal 3,5 km hosszan 2×3 sávon halad tovább az M85-M86 déli elválási csomópontja felé, közben külön szinten keresztezi a Csorna – Pápa vasút vonalat. A M85-M86 déli elválási csomóponttól 2×2 sávos paraméterekkel folytatódik az első ütem dél (Szombathely) felé Szilsárkánytól északra kiépítendő különszintű 86-os úti csomópontig (Csorna dél). Az első ütem része északi irányba az M85-M86 északi elválási csomópontból kiinduló 86-os főúti északi visszakötés 2×1 sávon (Csorna észak). Az útépítéssel elzárt, döntően mezőgazdasági művelésű területek megközelítésére párhuzamos megerősített földutakat létesítünk. A beruházás keretében 3 db körforgalom épül a 86-os számú főúton, 86 m kerékpárút, 75.000 m2 vadvédő kerítés, 17 db felüljáró és aluljáró.

A fejlesztés eredményeképpen 2015 nyarára gyorsforgalmi úton lehet majd elérni Csorna települését. A beruházás az Új Széchenyi Terv, Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében valósul meg, uniós források felhasználásával.

2014. április