JÚLIUSBAN VISSZAKÖLTÖZNEK A PÉNZTÁRAK A VÁCI VASÚTÁLLOMÁS ÉPÜLETÉBE
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásának keretén belül, tavaly nyáron elindult a váci vasútállomás korszerűsítése. A kedvező időjárásnak köszönhetően a munkálatok ütemterv szerint haladnak.
Eredeti szépségébe állítjuk helyre a műemléknek nyilvánított felvételi épületet, a kivitelező a homlokzat festését és színezését befejezte. A mai napon elkezdődött az állomás épület részleges átadás-átvétele, így a pénztárak júliusban visszaköltöznek az épületbe. Ezt követően a forgalomirányító helységek várnak még felújításra, illetve a kormányablakot kell még a vállalkozónak kialakítania. A rekonstrukció keretében vizuális utastájékoztató rendszert is létesítünk.
A vasúti pálya felújítása folyamatos, készültségi foka 50%-on áll, az állomás kezdőpontjától három vágányt átépítettünk 600 méter hosszan. A végponti oldalon elkészült a verőcei jobb és bal, illetve a szokolyai vágány 800 méter hosszban. Az új „D” peron, valamint több új vágányt, például a VI., és VII. vágányt július elején forgalomba helyezzük. Jelenleg a „C” peront építi a vállalkozó.
A MÁV Telep utca felőli oldalon a támfal teljes egészében megépült. Közel 7000 m2 zajvédő falat építünk, amiből 3800 m2 már biztosítja a hangszigetelést. A térkép bemutatja, hogy a lakóházak védelme érdekében jobb, illetve baloldalon milyen hosszan épülnek meg az akusztikai védelmet biztosító elemek:
– az Ambró Ferenc utcában a Bimbó utcától a Lépcsősor utcáig,
– a MÁV Telep utca teljes hosszában,
– a Vasút utca bal oldalán végig,
– a Vöröskereszt sor, Zrínyi Miklós utca mentén a Pacsirta és Molnár utcák között,
– a Zrínyi Miklós, Lemez és Kandó Kálmán utcák mentén a II. Rákóczi Ferenc tértől kezdődően a Kandó Kálmán utca végéig.
Az állomással szemben az üzemi épületek átadás-átvétele folyamatban van, itt fog helyet kapni a modern biztosító berendezési szakszolgálat. Közel az összes felsővezeték tartóoszlopot felállította a kivitelező.
A megújult magasperonokat, a szintbeni átjárás helyett, tágas, korszerű peronaluljárón keresztül lehet majd megközelíteni, ami az állomás mindkét oldalát összeköti, jobb oldali szerkezete elkészült, a bal oldali rész kialakítását a KŐKAPU-2012 Konzorcium júliusban kezdi el. Az akadálymentesítés jegyében 4 lift segítségével is eljuthatnak majd az utasok a magasperonokra, az új „C” és „D” peronokban a liftek építése folyamatban van. A peronokat térvilágítással látjuk el.
Az állomás megközelíthetőségének javítása érdekében mind a deákvári, mind a dunai oldalon összesen 350 P+R parkolót, valamint 66 kerékpártárolót is építünk. Az északi oldali P+R, illetve az új üzemi épületek melletti parkoló építése is folyamatban van. A Kodály Zoltán úti szintbeli vasúti átjáró átépítése megtörtént.
A jelenleg 1 sávos Naszály úti aluljárót 2×1 sávosra kiszélesítjük, a járdát elbontjuk. A közúti aluljáró mellett gyalogos és kerékpáros aluljárót létesítünk. Ennek a jobb oldala szerkezetkész állapotban van, a baloldal építése júliusban kezdődhet. Az aluljáró teljes felújítása, így lezárása várhatóan 2015 tavaszán történik meg. A Kosdi úti aluljáró teljes felújítása augusztusban kezdődik, tervek szerint az átadása a forgalomnak ősszel megtörténik. A beruházást követően közel 300 fát, 3300 cserjét ültetünk, 8200m2-en pedig füvesítünk.
A 14,8 milliárd forint értékű beruházás az Új Széchenyi Terv Közlekedési Operatív Program keretében, uniós forrás felhasználásával valósul meg.