A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleménye a KSH 2012.10.15-én kiadott gyorstájékoztatójára
„A 2012 augusztusában kötött új szerződések volumene 0,5%-kal nagyobb volt az egy évvel ezelőttinél. Az épületek építésére kötött szerződések volumene egyötödével csökkent, míg az egyéb építmények építésére kötötteké 20,7%-kal nőtt a 2011. augusztusihoz viszonyítva. Ez utóbbi növekedés az útépítési, vasútfelújítási munkákra, közmű- és vezetéképítésre kötött szerződéseknek köszönhető.” – http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/epi/epi21208.pdf
A vasút- és útfelújítások tárgyában megkötött szerződések mennyiségi növekedésének az egyik fő oka, hogy a NIF Zrt. a közlekedési támogatásokra vonatkozó uniós források lehívását tekintve a korábban tervezett ütemhez képest jóval előbbre tart, hiszen az összesen közel 2000 milliárd forintos keretből 1400 milliárd forint összegű fejlesztés már előkészítés vagy kivitelezés alatt áll.
A Közlekedési Operatív Program közel 2000 milliárd forintos keretéből közútra, gyorsforgalmi utakra és vasútépítésre használható források 63%-át már sikerült lekötni, ennek az eredményeként épült meg az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti szakasza, valamint ennek keretében történt az M0-ás déli szektor bővítése. Október végén forgalomba helyezzük a Balatonendréd-Lulla összekötő utat, év végéig többek között átadjuk a 76. sz. főút Zala megyei szakaszának főpályáját, a 4. sz. főút debreceni elkerülőt, valamint befejeződik a 4. sz. főút Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszának korszerűsítése 26.4 km hosszan. Folytatódik az M43-as építése Makótól az országhatárig, bővül a 86. sz. főút Szombathely-Vát szakasza.
Külön kiemelendő a helyzet a vasúti fejlesztések terén, hiszen az uniós források lekötése ezen a területen már 80%-on áll. A rendelkezésre álló 600 milliárd forintos keretből 470 milliárd forintra már van előkészített, vagy elindított, kivitelezés alatt lévő beruházás. Ebből a pénzből valósul meg a Tárnok és Székesfehérvár közötti vonalszakasz teljes felújítása, amelyet ebben az évben átadunk. További kiemelt fejlesztés folyik többek között a Pilisvörösvár-Piliscsaba és a Piliscsaba-Esztergom, a Kelenföld-Tárnok, a Gyoma-Békéscsaba illetve a Szajol-Püspökladány vonalakon.