JELENTÉS AZ M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTORA BŐVÍTÉSI MUNKÁINAK 2012. SZEPTEMBER HAVI HELYZETÉRŐL
Az M0 útgyűrű M6 autópálya és 51. sz. főút közötti szakaszán szeptemberben az M0 főpályán a földmű építések befejezéshez közelítenek. Az útburkolati alaprétegek és részben a betonpálya is elkészült, 3+1 sáv szélességben. Ez utóbbi építése a szakasz kezdőszelvényétől, illetve a Soroksári Duna-ág-hidat megelőző szakaszon folyamatosan zajlik. A kivitelező a még hátralévő közműkiváltásokat végzi és folytatódnak a portálszerkezetek kivitelezési munkái is. Az M0 – 6. sz. főúti csomópont északi oldala elkészült (M1 autópálya felé tartó oldal), a kivitelező visszaadta a forgalomnak, a csomópont déli oldali (M5 autópálya felé tartó oldal) felhajtó ágát a pályaépítés mellett a kivitelező ideiglenesen megnyitotta. A soroksári Duna-híd gyakorlatilag elkészült, itt a befejező munkálatok zajlanak, valamint a hídtartozékok szerelése folyik. A Hárosi-híd alépítményei szintén készen vannak, az acél felszerkezet a jobb ártéri híd és a mederhíd esetében a végleges helyére került, a vízszintes értelemben szintén a végleges helyén lévő bal ártéri híd végleges helyére süllyesztése folyamatban van. Ugyancsak készül a Hárosi-híd vasbeton pályalemeze. A Nagytétényi út és a MÁV Budapest-Pusztaszabolcs közötti vasúti vágányai felett a Dózsa György útnál áthaladó híd (3.07/2 jelű híd) támaszainak és felszerkezetének építésén dolgoznak, a vasút feletti nyílásban a gerendák elhelyezése megtörtént. A kisebb hidak elkészültek, a befejező munkarészek kivitelezése és a hídtartozékok szerelése folyamatban van.
Az M0 útgyűrű 51. sz. főút és M5 autópálya közötti szakaszán az 51. sz. csomópont körforgalma és az ehhez csatlakozó ágak ideiglenes forgalomba helyezése ütemezés szerint halad. A főpálya 51. sz. csomóponti részét megelőző szakasza épül. Az 5. sz. főút és az ehhez tartozó műtárgy (261. j. híd) ideiglenes forgalomba helyezése október közepére várható. Jelenleg a főpálya leállósávjának bazaltbeton építési munkáját végzi a kivitelező. A 257 j. hídnál a rézsű burkolás készül. Az 51. sz. csomópontnál található 243 j. hídnál szigetelés, sóvédelem, illetve korlátépítés zajlik. A236/B. j. épülő hídnál (51. sz. csomópont után, a meglévő M0 felett) szádolási munkák kezdődtek. A szakasz első részére, illetve a Gyáli-patak 2-es, 3-as ág mederrendezési munkáira a vállalkozó megkapta a jogerős vízjogi létesítési engedélyt. Így ezeken a területeken a tényleges vízépítési munkák is elindulhatnak, nemcsak az ideiglenes, kármegelőző jellegű vízépítési feladatok.