Élhetőbb lesz Perkáta
Már nem sokáig kell elviselni Perkáta lakóinak a településen átdübörgő kamionokat, hamarosan megkezdődik ugyanis a 62-es főút elkerülő szakaszának építése. A beruházás pénzügyi hátterének jelentős részét az Európai Unió biztosítja.
Heteken belül megkezdődnek a 62. számú főút Perkáta települést elkerülő, új nyomvonalon futó szakaszának építési munkálatai. Jelenleg a régészeti feltárás befejezése van folyamatban, ami mellett a kivitelező megkezdte a munkálatok előkészületeit. A csaknem 6 kilométer hosszúra és 90 km/h sebességre tervezett út építése várhatóan október közepén indulhat.
Az elkerülő út a tervek szerint Perkáta Dunaújváros felőli oldalán, az adonyi elágazásnál indul majd egy körforgalmú csomópontból, és észak felől kerüli meg a települést, majd Perkáta után csatlakozik vissza a meglévő nyomvonalba.
A kétszer egy sávra és 11,5 tonna tengelyterhelésre tervezett szakaszon egy patakmedret keresztező 45 méter hosszú hidat, egy körforgalmú és egy kanyarodó sávos csomópontot, valamint földútcsatlakozásokat is kiépítenek. A tervek szerint 2011. november végére befejeződő munkálatok során hófogó erdősávokat és fasorokat is telepítenek.
A perkátai elkerülő út megépítése a 62. számú főút korszerűsítésének része, ami Székesfehérvár és az M8 Dunaújváros–Duna-híd között az út teljes hosszát érinti. Itt a beavatkozás a tervek szerint több szakaszon zajlik majd: ennek során várhatóan megépülnek a Seregélyest, illetve Szabadegyháza-ipartelepet elkerülő útszakaszok is. A régi nyomvonalon futó útpálya új, nagyobb teherbírású burkolatot kap, és a meglévő csomópontok is kanyarodó sávos kialakítással épülnek meg.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. a perkátai elkerülő szakasz építésére közbeszerzéssel választotta ki a kivitelező Porr Építési Kft.-t. A projekt a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával. A támogatás összege bruttó 4,3 milliárd forint, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig uniós támogatás.