Épül a Csepel szigeti gerincút
Jelentősen egyszerűsíti a Csepel sziget közlekedését a településeken kívül haladó épülő gerincút. A beruházás első üteme a tervek szerint novemberben zárul a gyorsabb és biztonságosabb közlekedést nyújtó utat jövő év közepétől használhatják az autózók.
A Csepel szigeti települések forgalmát enyhíti és a szigeten belüli közlekedést egyszerűsíti az épülő Csepel szigeti gerincút. A gerincút az M0 autóút és Lórév közötti szakaszának I. ütemében épülő szigetszentmiklósi ága az 51 101 jelű út és az M0 csomóponti ágak csatlakozásától indul, végigvezet Szigetszentmiklós településen a Kántor utcán és eléri az 1,755 km szelvényben található körforgalmú csomópontot, amelybe majd a halásztelki ág is csatlakozni fog. Az autózók jövő év közepétől használhatják az 5,7 kilométeres új szakaszt.
A körforgalmú csomópontból a gerincút Szigetszentmiklós és Halásztelek súlyvonalában vezet tovább és becsatlakozik az 5101 jelzésű útba – amelyet egy kilométer hosszon szélesítenek -, majd továbbhalad Szigethalom felé. A nyomvonal az 5101 jelű úton Szigethalom területén egy körforgalmú csomópontban fejeződik be. (A halásztelki ág, a szigetszentmiklósi ággal és a gerincúttal ellentétben külön beruházásként, más ütemezésben valósul meg.)
Az I. ütemben mind a szigetszentmiklósi ág, mind a gerincút – amelyeket egyaránt 70 kilométeres óránkénti sebességre terveztek – 2×1 forgalmi sávval épül meg, de később a gerincút 2×2 sávosra bővíthető. A 6,687 kilométeres nyomvonalon 5 körforgalmú csomópontot, két szintbeli csomópontot és hat földút csatlakozást építenek ki.
A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) pályázaton választotta ki a kivitelező Csepel Szigeti Gerincút Konzorciumot, amelynek vezetője a Colas Út Építőipari Zrt., a konzorciumi tag a Debreceni Magas, Mély-és Útépítő Zrt. (Debmút).
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával a Közép-Magyarországi Regionális Operatív Program (KMOP) részeként valósul meg. A támogatás aránya 100 százalék, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig európai uniós támogatás. A támogatás összege bruttó 4,2886 milliárd forint.