M6 autópálya: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., mint műszaki képviselő

Az M6 autópálya Dunaújváros-Szekszárd közötti szakasza és az M6/M60 autópályák Szekszárd-Pécs közötti szakasza az M6 autópálya Érd – Dunaújváros szakasz folytatásaként, a megépült dunaújvárosi M6-M8 autópálya-autóúti csomópont után, Fejér, Tolna és Baranya megye területén épült meg. A munkálatok 2008-ban kezdődtek.

Az autópálya-szakaszokat 2010. március 31-én átadták a forgalomnak. 

A beruházás PPP konstrukcióban épült.

PPP (Public-private partnership, azaz a köz- és magánszféra együttműködése) konstrukcióban épülő autópálya beruházások során az Állam és a Koncessziós Társaság között megkötött Koncessziós Szerződés alapján a Koncessziós Társaság vállalja az adott autópálya szakasz megépítését, majd meghatározott ideig történő üzemeltetését a szerződésben rögzített műszaki követelményeknek megfelelően, amiért cserébe az Állam az üzemeltetési időszak alatt meghatározott összegű rendelkezésre állási díjat fizet.

A PPP beruházások részvevői az Állam és az építtetői jogokat gyakorló Koncessziós Társaság mellett a Koncessziós Társaság megbízásából a kivitelezést végző Építési Vállalkozó, az Üzemeltető és az építési munkákat ellenőrző Független Mérnök. A résztvevők tevékenységét a Koncessziós Szerződés szabályozza.

Az Állam döntéseit – elsősorban műszaki kérdésekben – a PPP beruházások esetében megbízott tanácsadó segíti. 2007. óta ezt a feladatot a NIF Zrt. szervezetén belül működő Műszaki Képviselő látja el.

A Műszaki Képviselő igen sokrétű feladatát a Minisztériummal, a Koncessziós Társasággal, az Építési Vállalkozóval és Független Mérnökkel együttműködve végzi. A projektek kezdetétől, az előkészítéstől a tervezés ellenőrzésén át a műszaki átadásokig, majd a teljesítési igazolások kiadásáig végig kíséri a projektet.