JELENTÉS – M0 déli szektor bővítés – 2010. február

AZ M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSI MUNKÁINAK 2010. FEBRUÁR HAVI HELYZETÉRŐL

A hideg ellenére is épül az M0-ás

A szokatlanul hideg és csapadékos február nem igazán kedvezett a kivitelezési munkáknak. Az időjárás nem tette lehetővé a földműépítést, így a feladatok kizárólag az állagmegóvásra, illetve az előzőleg megépített létesítmények védelmére korlátozódtak.

Az elmúlt időszakban a műtárgyépítési munkák előkészítésére koncentrálódott a figyelem. Elkészültek a T1 támfal kiviteli tervei, ennek eredményeképpen rövidesen megkezdődhet a T1 támfal kivitelezésének első munkarésze: a cölöpözés. Megtörtént, és eredményes volt a két legnagyobb műtárgy, az ún. 2.06-os és a Dulácska völgyhíd próbacölöpözése, így hamarosan megkezdik az alépítmények kivitelezését.

A támfalak a mögöttes földtömeg megtartására szolgálnak. Két alapvető változatuk van, az egyik a súlytámfal (jellemzője, hogy a mögöttes területet a saját súlyával, tömegével tartja meg) a másik a szögtámfal (ebben az esetben nem a szerkezet súlyával, hanem erőtani kialakításával tart ellen). Az autópályák mentén rendszerint láthatunk ilyen szerkezeteket (pl. az M7-es Szárszó-Ordacsehi között). Az M0-án épülő T1-es súlytámfal lesz.

Törökbálinton, a volt Mechanikai Művek területén egy mobil betonkeverő-telepet létesítettek, hogy a pályaépítéshez a betont a közelből szállíthassák.

Márciusban – feltételezve az időjárás kedvező alakulását – folytatódik a földműépítés, melyből jellemzően a töltéses szakaszok vannak hátra.

A kivitelező hamarosan megkezdi a közműkiváltásokat, köztük a víz- és szennyvíz, a gáz, valamint a távközlési kiváltásokat.

 

Fazakas Orsolya
kommunikációs vezető
06 20 922 2308