JELENTÉS – M43 – 2009. március

JELENTÉS AZ M43 AUTÓPÁLYA SZEGED–MAKÓ KÖZÖTTI SZAKASZ KIVITELEZÉSÉNEK 2009. MÁRCIUS HAVI HELYZETÉRŐL

ELKÉSZÜLT A BÁRKAHÍD
Márciusban is folyamatosan épült az M43 autópálya


A nyomvonal egyes részein megjelenő belvíz és a magas talajvíz ellenére folyamatos volt márciusban az M43 autópálya építése mindhárom szakaszon. Üzembe helyezték az úgynevezett bárkahidat, mely biztosítja az építési forgalom lebonyolítását a Tisza két partja között.
 

Az épülő M43 autópálya I. szakaszán márciusban folyamatos volt a közművek kiváltása. A vízvezetékek és a gázvezetékek biztonságba helyezése mellett folytatódtak a töltésalapozási és a töltésépítési munkálatok is.


A II. szakaszon jelentős ütemben halad a Tisza – híd kivitelezése. A jobb ártéri híd alépítményei folyamatosan épülnek. A hídfő háttöltés építése is zajlik. Az uszályokból összeállított pontonhíd, az úgynevezett bárkahíd műszaki átadása megtörtént, üzemszerű működése a közeljövőben várható.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. felhívja a figyelmet arra, hogy csak az építési forgalomban résztvevő gépjárművek vehetik igénybe a bárkahidat, melyet sorompós beléptető rendszer is biztosít.

A szakasz egész hosszán ütemterv szerűen folyt ebben a hónapban is a közművek kiváltása, a védőcsövek elhelyezése. Próbacölöpözési munkálatok is történtek a szakasz kishíd műtárgyain, vagyis a leendő felüljáróknál, aluljáróknál. Ezen kívül további területelőkészítő földmunkák is folytak.
Ezen a szakaszon, a töltésépítési munkálatok kapcsán, az anyagbeszállítás miatt szükség lesz a 47. számú 2X2 sávos főút szűkítésére és a forgalomban résztvevő gépjárművek sebességének korlátozására. Kisebb-nagyobb mértékben ez a korlátozás ebben az évben folyamatos lesz.  Egyelőre a Szeged felé vezető oldalon a külső sávról terelik el a forgalmat. A későbbiekben várható, hogy a Hódmezővásárhelyre vezető oldalon is megtörténik a forgalomterelés és a sebességkorlátozás. A kivitelező a főút használata előtt megállapodott az út kezelőjével. Ennek értelmében elkészült egy alap-állapotfelvétel, erre azért volt szükség, hogy az építés kapcsán bekövetkezett rongálódásokat, a munka befejeztével elhárítsák és az utat a felmérésnek megfelelő állapotba visszaállítsák. A kivitelező azt is vállalta, hogy a menet közben létrejövő nagyobb úthibák javítását folyamatosan elvégzi.

A III. szakaszon a magas talajvíz és a belvíz miatt lassabban halad a kivitelezés. Márciusban előkészítő földmunkákat, úgymint humuszolást, cserje- és bozótirtást végeztek a kivitelező szakemberei.

 

Üdvözlettel,

Fazakas Orsolya
kommunikációs vezető
06 20 922 2308