SAJTÓKÖZLEMÉNY – MEGÁLLAPODOTT A NEMZETI INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTŐ ZRT. A KIVITELEZŐ KONZORCIUMOT KÉPVISELŐ SWIETELSKY MAGYARORSZÁG KFT. ÜGYVEZETŐ IGAZGATÓJÁVAL AZ ÉPÜLŐ M43 AUTÓPÁLYA I. SZAKASZÁNAK BEFEJEZÉSÉRŐL
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) megállapodott az M43 autópálya I. szakaszát építő M43 SZEGED – MAKÓ Konzorciumot vezető Swietelsky Baugesellaschaft m.b.H.-t képviselő Swietelsky Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójával, a kivitelezési véghatáridő módosításáról és a kötbér érvényesítéséről.
A lezárult tárgyalások értelmében a kivitelező és a beruházó elfogadta a szakértők által készíttetett szakvéleményeket. A vizsgálatok megállapították, hogy a szakaszon a B6 jelű műtárgy alatti DN 1000 víznyomó vezeték megvédése érdekében épülő résfal kivitelezése valós indok a határidő módosítására. Azonban azt is megállapították, hogy a szakasz azon részei, melyek nem érintettek a víznyomó vezeték megvédése kapcsán, indokolatlan késedelemmel épülnek. Mindezek alapján a NIF Zrt. ezen szakaszrészekre 2009. november 30-tól kötbért állapít meg.
A megállapodás a módosított szerződés véghatáridejét 2010. augusztus 31. dátummal határozta meg.
A NIF Zrt. figyelemmel a szegedi polgárok érdekeire az M43 autópálya 5. sz. főút és a 4519-es jelű összekötő út (Csongrádi út) között elkészülő szakaszt és a Csongrádi úti csomópontot ideiglenes forgalomtechnikai megoldásokkal 2010. március 31-ig átadja a forgalomnak.
A beruházó NIF Zrt. kéri a szegedi lakosság megértését és egyben megköszöni az eddig mutatott türelmet is.
A NIF Zrt. fontosnak tartja leszögezni, hogy az olyan nyomvonalas létesítmények esetén, mint az M43 autópálya 30 km hosszú szakasza is, a talajmechanikai állapotok, a leggondosabb tervezés mellett sem mérhetők fel 100%-os biztonsággal az előkészítés idején. A helyszínen tapasztalt rosszminőségű altalaj viszonyokat sem a Megrendelő, sem a pedig Vállalkozó nem látja előre, ebben az esetben a vállalkozó által szakmailag tervezhető kockázatot a helyszínen tapasztaltak meghaladták.
A NIF Zrt. mérnök szakértők bevonásával, a Műszaki Egyetem szakvéleménye és – kizárólag műszaki szempontok alapján – határozta meg azt a víznyomócső megvédése szempontjából legmegfelelőbb és leggyorsabb műszaki megoldást, melynek előkészítési, tervezési, engedélyezési és kivitelezési ideje együttesen okozta a határidő módosítás szükségességét.
Fazakas Orsolya
kommunikációs vezető
06 20 922 2308
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.