Újabb lépés az elővárosi vasútvonalak fejlesztésében

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot az elővárosi vasútvonalak megállóhelyei megközelítésének fejlesztésére, a ráhordás feltételeinek javítására.

A projekt keretében az elővárosi vasútvonalak megállóhelyein P+R, B+R parkolók és buszfordulók építésének előkészítése (engedélyezési és tender tervek elkészítése és az építési engedély megszerzése) történik a következő budapesti elővárosi vonalak mentén:

1. sz. vasútvonal Budaörs – Tatabánya közötti szakasza,
70. sz. vasútvonal Dunakeszi alsó -Szob közötti szakasza,
80a sz. vasútvonal Pécel – Hatvan közötti szakasza,
120a sz. vasútvonal Ecser – Szolnok közötti szakasza,
142 sz. vasútvonal Gyál felső – Lajosmizse közötti szakasza,
150 sz. vasútvonal Dunaharaszti – Kunszentmiklós közötti szakasza.
 
A 2. sz. Budapest – Esztergom, a 71. sz Budapest – Veresegyház – Vác, a 100a sz. Budapest – Cegléd – Szolnok, 40. sz. Budapest – Pusztaszabolcs, 30. sz. Budapest – Székesfehérvár vasútvonalakon a parkolók telepítése a vasútvonal felújításának részeként más projekt keretében valósul meg.

A fejlesztés a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) részeként az Európai Unió támogatásával valósul meg.