JELENTÉS – M43 – 2009. szeptember

AZ M43 AUTÓPÁLYA SZEGED – MAKÓ KÖZÖTTI SZAKASZ KIVITELEZÉSÉNEK 2009. SZEPTEMBERI HELYZETÉRŐL

SZEPTEMBERBEN MEGKEZDŐDÖTT  A PÁLYASZERKEZET  ÉPÍTÉSE AZ M43 AUTÓPÁLYA SZEGED – MAKÓ KÖZÖTTI SZAKASZÁN

Az M43 autópálya épülő nyomvonalán szeptemberben is tervszerűen folyt a kivitelezés. Egyes szakaszokon megindultak a pályaszerkezet megépítésének munkálatai.
 
Az épülő M43 autópálya I. szakaszán szeptemberben is folytatódtak a töltésépítési, töltésalapozási földmunkák, emellett folyamatos volt a kishíd műtárgyak építése. Tovább folytatódott a pályaszerkezet építése, az aszfalt alap- és kötőréteg készítése. A szakaszhoz tartozó pihenő mosdóépületeinek alapozása is elkezdődött. Egyéb vízépítési munkák is folyamatosak voltak.

Az „M43 Szeged-Makó Konzorcium” 2009. szeptember 16-án hivatalosan bejelentette, hogy a kivitelezés véghatáridejének módosítását kérvényezi a beruházótól. A NIF Zrt. megkezdte a tárgyalásokat annak érdekében, hogy az eredeti véghatáridőhöz minél közelebbi időpontban lehessen az említett szakasz egy részét átadni a forgalomnak. Az állami beruházó azt is vizsgálja, hogy a kivitelező milyen mértékben felelős az eredeti határidő be nem tartásáért. Amennyiben a vizsgálat bebizonyítja, hogy a szerződésmódosítás a kivitelező érdek-felelősségi-körét érinti, a NIF Zrt. kötbér fizetésre kötelezi a konzorciumot.

A II. szakaszon tervszerűen folyt a Tisza – híd kivitelezése. Szeptemberben folytatódott az ártéri híd felszerkezeti elemeinek építése. A jobb parton lévő ártéri hídszakasz bal oldali pálya acélszerkezeti elemeinek többsége elkészült. A mederhíd 7-es támaszának indítózöm acélszerelési és vasbeton építési munkálatai elkészültek.

A szakasz további területein szeptemberben is folyamatos volt a töltésépítés, megkezdődött a földművek felső rétegének a megépítése és a védőréteg kialakítása. Az útpálya alatti vízépítési munkák is megkezdődtek, folyamatos volt a hossz- és keresztszivárgók, valamint a hossz és keresztcsatornák építése. Megkezdődtek a rézsük behumuszolási munkálatai, valamint a végleges vízelvezető földárkok építése is. Szintén megkezdődött a régi MOL út szakaszos elbontása.

A III. szakaszon megkezdődtek a pályaszerkezet építésének munkálatai, a fagyvédő réteg és a CKT építése. A kishíd műtárgyak cölöpözése folyamatos volt. A földmunkák 90%-ban elkészültek a szakaszon.


Fazakas Orsolya
kommunikációs vezető
06 20 922 2308