JELENTÉS AZ M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTORA BŐVÍTÉSI MUNKÁINAK 2010. OKTÓBER HAVI HELYZETÉRŐL
Betonozás, cölöpözés, töltésépítés - őszi hajrá az M0-ás déli szektorában
Az M1-M6 szakaszon jó ütemben folytatódott a betonburkolat építése, és a kivitelező folyamatosan végzi a teherhordó réteg kialakítását is. Megkezdődött a végleges forgalomtechnikai állapot tervezése, elindult az üzemi hírközlő hálózat terveinek elkészítése. Zajlik a T1-es támfal megvalósítása, a szeptemberi rézsűcsúszás helyén, a 4-es és az 5-ös kilométerszelvény között pedig kárelhárítást végeznek. A szakértők megállapították, hogy az intenzív esőzés, az ennek nyomán jelentkező, felszín alatti szivárgások és a térségben tapasztalt földmozgások együttesen okozták a történteket. Annak érdekében, hogy biztonságosan folytathassák az építkezést, kőrakattal erősítik meg a rézsű lábát. Ezzel együtt folyamatosan ellenőrzik, tapasztalható-e bármilyen mozgás vagy szivárgás a területen.
Az M6-51. sz. főút közötti szakaszon befejeződött a Soroksári-Duna-híd jobb parti ártéri hídjának előkészítése, végeztek a próbacölöpözéssel, most a földmunkák területének kialakítása történik. A mederhíd-szakaszon elkészültek a betöltések, itt várhatóan november végén várható a cölöpözés. A Hárosi-Duna-hídnál próbacölöpözést végeznek, és folyamatosan gyártják a híd felszerkezeti elemeit. A kivitelező végzett a nagytömegű földmunkával a 19-es és a 21-es kilométerszelvény között, a 13-as és a 15-ös kilométerszelvény között még zajlik a talajcsere és a szennyezett altalaj elszállítása.
Az 51. sz. főút-M5 szakaszon befejeződött a földmunka nagy része. Miután a 28-as kilométerszelvény közelében lezárult a leletmentés és levonultak a régészek, itt is hozzáláthatnak a töltésépítéshez. Az egész szakaszon folytatódott a víztelenítés. Dolgoznak a Soroksár-Alsónémedi és Soroksár-Ócsa közötti gázközművek kiváltásán. Miután ez lezárul, ütemesen folytatódhat a térségben az útgyűrű bővítése.
További információk:
Loppert Dániel
NIF Zrt.