Sajtóközlemény – Új híd épül a Tisza folyó felett
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. feladatai között szerepel a 41. számú főút Vásárosnaményi II. Rákóczi Ferenc Tisza híd és a csatlakozó ártéri szakaszok felújítási munkáinak elvégzése. A projekt kivitelezésére Társaságunk 2008. október 27-én kötött szerződést a KK-2008 Konzorciummal (a konzorcium tagjai: Közgép Zrt. és Kelet-Út Kft.).
A beruházás legjelentősebb létesítménye az 1949-ben forgalomba helyezett II. Rákóczi Ferenc Tisza híd, mely jelentős személy- és teherforgalmat bonyolít le. A 2006-ban bevezetett sebesség-, és a 2007-ben bevezetett súlykorlátozás miatt a híd teljes körű felújítása halaszthatatlanná vált.
Ahogy arról korábban már beszámoltunk a munkálatok során több vizsgálatot is elvégeztettünk. A vizsgálatok többek között kiterjedtek az alapanyag és a hegesztett kapcsolatok ridegtörési hajlandóságára és hegeszthetőségére, valamint a korrózióra. A vizsgálatokat követő szakértői vélemény elvetette a híd felújításának lehetőségét.
Ezt alapul téve Társaságunk kezdeményezte a II. Rákóczi Ferenc Tisza híd tervezett felújítási munkálatainak felfüggesztését. Az új híd felszerkezet megvalósításához szükséges tervek elkészítésére haladéktalanul közbeszerzési eljárást indítottunk.
A felszerkezet cseréjét előirányzó tervezések az előző év második felében elkezdődtek. A tervező elkészítette a tanulmánytervi változatokat. A tanulmánytervek elkészítése mellett a meglévő pillérekből magmintavétel is feladata volt a tervezőnek, hogy a lehető legteljesebb képet kapjuk a jelenlegi állapotról. Ezen mintavételek és a minták kiértékelései elkészültek 2009. év novemberében.
A tanulmányterveket a vizsgálati eredményekkel kiegészítve a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (továbbiakban KKK) elé terjesztettük. A KKK véleményezve eljuttatta a szakminisztériumhoz, ahol megszületett a döntés a továbbtervezés műszaki tartalmáról.
Ezek alapján a 41. számú főút vásárosnaményi II. Rákóczi Ferenc Tisza hídtól kifolyási (alvízi) irányban 15 méterre új gerendahíd fog megépülni. 2010. augusztusára tervezetten elkészülnek a kiviteli tervek, ezt követően kerülhet sor a kivitelező kiválasztására.
Terveink szerint a szerződést 2010. évben megkötjük. A híd szerkezet gyártása ezek alapján elkezdődhet a téli időszakban, a helyszíni építés 2011 tavaszán várható. A beruházás tervezett befejezése 2011 év vége.
Fazakas Orsolya
kommunikációs vezető
06 20 922 2308