JELENTÉS – M31 – 2009. július

AZ M31 AUTÓPÁLYA KIVITELEZÉSÉNEK 2009. JÚLIUS HAVI HELYZETÉRŐL

Az M31 autópálya építése az M3-M31-es gödöllői csomópontra koncentrálódik
Az augusztus elejei forgalomba helyezés miatt gőzerővel folynak a munkák az M3-M31-es gödöllői csomópontban.

A pályaszerkezeti rétegek elkészültek, már csak a forgalomtechnikai elemek kihelyezése van hátra. Folyik a csomópontban a közvilágítási kandeláberek, valamint az üzemi hírközlési alépítmények (forgalomfigyelő kamerák, segélykérők, változtatható jelzésképű táblák) elhelyezése.

A gödöllői forgalmi csomópontban nemcsak út-, hanem hídépítési munkálatok is zajlanak. Ennek keretében került sor 2009. július 20-21-én éjjel az M3 autópályán átívelő 270. sz. híd előre gyártott hídgerendáinak beemelésére teljes útzár mellett.

A beemelés során megbillent és megroppant egy, éppen rögzítés alatt álló tartógerenda, mely magával rántotta a mellette lévőt és megsértette a következő, harmadikat. Ezért az éjszakai munkák alatt tartó teljes pályazárat reggel 5 órakor nem lehetett feloldani. Az éjszakai útzár miatt kiépített elterelő útvonalat kellett a nap folyamán fenntartani, emiatt torlódások alakultak ki.
A pályazárat a sérült elemek kiemelése, takarítás és az ép tartók átvizsgálása után 16.10 perckor oldották fel az M3-as jobb pályáján, majd 16.50-kor a bal pályán.A Beruházó NIF Zrt. és a Hídépítő Zrt. a balesetet kivizsgálta és megállapították, hogy több tényező együttes hatásának eredménye volt a tartók megroppanása. A gerendák kiszállításának késése, a feszített munkatempó, a szerkezeti gerenda vasalatának kialakítása, és a beemelés utáni rögzítést segítő kengyel hiánya bár önmagukban nem okozói a balesetnek, de növelték annak bekövetkezési valószínűségét.

A sérült gerendákat azóta újragyártatták. A csomóponti műtárgyak építése idején augusztus 6-án és 8-án – este 22 órától másnap hajnali 5 óráig – folytatódik, majd pedig várhatóan augusztus közepén további éjszaki útzárak lesznek az M3-as autópálya M31-es csomópontjában. A kivitelező igyekszik a lehető legkevesebb kellemetlenséggel járó időpontban elvégezni ezeket a munkákat.

Augusztusban, a gödöllői csomópont ideiglenes forgalomba helyezése után a munka ismét a főpályára koncentrálódik. Elkezdődik a főpályán a vízelvezető rendszerek kiépítése, és a betonszerkezet folyamatos beépítése: az időjárástól függően – nagy meleg esetén csak éjszaka – egy vagy két műszakban.

 

Fazakas Orsolya
kommunikációs vezető
06 20 922 2308