Jelentés – Tárnok – Székesfehérvár vonalszakasz átépítése

Jelentés a Tárnok – Székesfehérvár vonalszakasz átépítéséről

Tárnok – Martonvásár állomásköz:
Május 29-én befejeződött a Martonvásár előtti ívek átépítése. A nyílt vonal átépítésére 2011-ben kerül sor.

Martonvásár állomás:
Az új gyalogos aluljáró belső szerelési munkái folynak. Elhelyezésre kerültek a liftek. Május második felében a befolyó víz elleni védekezés hátráltatta a munkálatokat. Júniusban a világítás kiépítése, tereprendezés történik.
Az állomás bal oldalán felsővezetéki munkálatok folynak, valamint a távközlési kábelek kiváltása történik, az időjárástól függően.

Martonvásár – Kápolnásnyék állomásköz:
A Baracska megállóhelynél, a Váli völgyben épülő kétoldali támasztótöltések építése az esőzés miatt szünetel, az elkészült rézsűk javítására van folyamatosan szükség.
Pettend megállóhelyen az épülő aluljáró két oldali rámpáinak betonozása, szigetelése zajlik.

Kápolnásnyék állomás:
Folyik az állomás átépítésének előkészülete, a rakodóterület és a GMPSZ telep kiürítésével. (GMPSZ: Gépesített Mozgó Pályamesteri Szakasz, 1970-es években létezett MÁV pályafenntartási szervezet megnevezése. A telepet a főpályamesteri szakasz használta, de a MÁV-os megnevezése továbbra is a GMPSZ telep maradt.) A GMPSZ telepen tárolt, muzeális értékű személykocsi és teherkocsi elszállításra került a Vasúttörténeti Parkba. Az 1945-ben, Dunakeszin gyártott személykocsi, valamint az egykori Déli Vasút egyetlen megmaradt kéttengelyes teherkocsija közúton utazott Rákosrendező állomásra.
A GMPSZ telep helyén elkezdődik a közművek kiváltása, a parkoló és buszforduló építése.

Kápolnásnyék – Gárdony állomásköz:
A vízelvezető árkok építése az időjárás okán szünetel. A gitáros emlékhelynél, illetve Velencefürdőn épülő aluljáró betonozási munkái folynak.
A vágányok jótállási szabályozása után, a nyári menetrendi időszak kezdetével az állomásközben a pályasebesség 120 km/h-ra emelkedik. Kérjük a lakosságot, az üdülő- és utazóközönséget, fokozott figyelemmel közlekedjenek a vasúti pálya közelében.

Gárdony állomás:
Az új gyalogos aluljáró Keszeg utca alatti szakaszán elkészült a résfal és a födém. Május 31-én a Keszeg utcát és a parkolót visszaadtuk a forgalomnak. A munkálatok nyáron az aluljárón belül folynak, a strand és a tóparti utcák forgalmát nem zavarják.
A felújított gyalogos felüljárót május 28-án forgalomba helyeztük.
 
Gárdony – Ó-Dinnyés állomásköz:
Április 28-án elkezdődött a bal vágány átépítése, jelenleg az új vágány szabályozása, felsővezeték építése folyik. Agárd megállóhely peron mindkét vágány mellett ideiglenes burkolattal kerül forgalomba. A végleges burkolat a megállóhelyi épület újjáépítése után készülhet el.
Folyamatban van Dinnyés megállóhelyen az új gyalogos aluljáró szerkezet építése. A vonatok május 30-tól már az új megállóhelyen állnak meg Ó-Dinnyés helyett. A peron megközelítésére ideiglenes járda és átjáró épült. Az ideiglenes peronra térvilágítást, hangos utastájékoztatást is telepítettünk.
A régi Dinnyési állomás megszűnésével, és az új megállóhely kialakításával együtt a megnevezésük is megváltozott. A volt állomás mostantól Ó-Dinnyés forgalmi kitérő, az új megálló Dinnyés megállóhely néven szerepel.
Az állomásközben minden gyalogos és közúti átjáró nyitva van, lezárásuk az átépítés üteme szerint legfeljebb egy-egy napra várható.
A bal vágány forgalomba helyezésére a nyári menetrendváltással kerül sor.

Ó-Dinnyés forgalmi kitérő:
Befejeződött az állomás bontása, átalakítása nyílt vonali forgalmi kitérővé.
Elkezdődött az útátjáró átépítése, melyet az időjárás okozta akadályok miatt július 18-án adunk vissza a közúti forgalomnak. Az átépítés alatt a forgalmat a 7. sz. főút felé tereljük.

Mellékvonal, Pusztaszabolcs – Székesfehérvár szakasz:
A mellékvonal felújítási munkái befejeződtek. Ezek keretében megújult a pálya, az útátjárók és a biztosító berendezés. Zichyújfalu állomás 4 vágánya átépült, az utasok részére új peront építettünk. Jelenleg az új berendezések próbaüzeme zajlik. A nyári menetrend kezdetétől a pályasebesség 80 km/h lesz. A kiépítés lehetővé teszi a pályasebesség felemelését 100 km/h-ra, valamint a tengelyterhelés növelését 225 kN-ra. A szükséges eljárást a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál elindítottuk.

Börgönd – Szabadbattyán szakasz:
A pálya felújítása a felsőágyazat cseréjével, vízelvezetés és az útátjárók kiépítésével befejeződött. Elkészült a távközlési rendszer. Ezen a szakaszon is folyik a berendezések és a pálya próbaüzeme.
Mivel a vonalon 16 éve szünetelt a vasúti forgalom, kérjük a keresztező közutakon közlekedőket (különösen a nagy forgalmú 63. sz. főúton), fokozott figyelemmel közelítsék meg a vasúti átjárókat. A nyári menetrend kezdetétől teher- és személyvonatok is közlekednek majd a vonalon.

A Velencei-tó vízszintje, és ezzel együtt a talajvíz szintje a rendkívüli csapadékos időjárás miatt megemelkedett. Ez a munkákat megnehezíti, sok esetben az érdemi munkavégzés helyett kárelhárítással, kárenyhítéssel kellett a kivitelezőknek foglalkozni.
A teljes munkaterületen folyamatos a kisműtárgyak (kerethidak, boltozatos hidak, átereszek) felújítása, a kapcsolódó mederrendezés, valamint a vízelvezető árkok rendezése.

Kapcsolódó multimédia: https://nif.hu/multimedia/gallery/898