JELENTÉS A NEMZETI INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTŐ ZRT. ELŐVÁROSI VASÚT FEJLESZTÉSÉRŐL

A NEMZETI INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTŐ ZRT. ELŐVÁROSI VASÚT FEJLESZTÉSÉRŐL

Nyugati pu. csatlakozó vonalszakaszok elővárosi célú és Vác állomás fejlesztése – I/a ütem: Nyugati(kiz.)- Rákospalota – Újpest(bez.) vonalszakasz és Vác állomás fejlesztése
– A projekt keretében megtörténik a jelenlegi leromlott állapotú vasúti pálya, a biztosítóberendezés, az áramellátó-rendszer korszerűsítése, a nagy forgalom miatti zavarérzékenység megszüntetése, a kapacitás növelése, az utazási sebesség javítása, a leromlott személyszállítási infrastruktúrával rendelkező állomások megállóhelyek korszerűsítése, az esélyegyenlőségi feltételek megteremtése.
A Hungária körútnál új megállóhely létesül (Rákosrendező állomás peronjainak Hungária krt. felé történő áthelyezésével) kapcsolatot biztosítva az 1-es villamoshoz, jelentősen javítva így a térbeli rendelkezésre állást. Istvántelek megállóhelyen új 55 cm magas peron és a peron megközelítését biztosító gyalogos aluljáró épül, Rákospalota-Újpest állomáson 55 cm magas peronok épülnek, peronaluljáróval, az esélyegyenlőség biztosításával.
– Vác állomás korszerűsítése során a vágánygeometria átalakításra kerül, új széles magasperonok létesülnek, az akadálymentesség és balesetvédelem követelményei megvalósulnak, a zavarérzékenység csökken, az egyes vonalak közötti átszállás körülményei jelentősen javulnak. Egy nagykapacitású P+R parkoló létesítésével és a zónázó vonatok közlekedése révén 25 percre rövidült menetidővel, az egyéni közlekedéssel szemben jelentősen nőhet az innen induló közösségi közlekedés versenypozíciója.
– Az előkészítési projekt támogatása: a 1067/2005. sz. (VI. 30.) Korm. határozat alapján, az NFH–TRA–3/2005 sz. alatt nyílvántartott Támogatási szerződés alapján történik.
– A tervek elkészítésére kiírt közbeszerzési pályázatot 2008. decemberében a Budapest Konzorcium (Főmterv Mérnöki Tervező Zrt., Közlekedés Kft, Viteco Kft.) nyerte 626.100.000 + ÁFA összegű ajánlatával.
– Az engedélyezési tervek elkészültek, az engedélyezési eljárás 2010. február óta folyamatban van.(a környezetvédelmi felügyelőség 2010. januárban Vác, 2010. februárjában a Nyugati vágánycsoport környezetvédelmi engedélyét kiadta)

2010. április havi események:
– Megkezdődött a tendertervek készítése.


 
A Nyugati pu. csatlakozó vonalszakaszainak elővárosi célú fejlesztése – I/b ütem: Nyugati pu. fejlesztése
– A projekt keretében a Nyugati pályaudvar komplex rehabilitációjára kerül sor a vasúti pálya, a biztosítóberendezés és áramellátó-rendszer átépítésével, korszerűsítésével, az esélyegyenlőségi feltételek megteremtésével. A műszaki kialakítás oly módon lett meghatározva, hogy lehetővé teszi a Nyugati pályaudvaron tervezett ingatlanhasznosítási projektet, a távlati esetleges teljes felülépítést és a Fővárosi Állat és Növénykert tervezett bővítésével is összhangban van.
– A fejlesztés a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) részeként az Európai Unió támogatásával valósul meg. A projekt támogatása: Városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése prioritás, projekt előkészítés konstrukció, KÖZOP 5.3.0-08-2009-0001 szám alatt nyilvántartott pályázat alapján történik.
– A tervek elkészítésére kiírt közbeszerzési pályázatot VITECO Kft. nyerte 1.150.000.000 + ÁFA összegű ajánlatával.

2010. április havi események:
– Megkezdődött az engedélyezési tervek készítése.


Keleti pu. csatlakozó vonalszakaszok elővárosi célú fejlesztése – I/a ütem: Kőbánya-felső állomás (bez.) – Rákos állomás (bez.) vonalszakasz fejlesztése
– A projekt keretében a jelenlegi leromlott állapotú vasúti pálya, a biztosítóberendezés, az áramellátó-rendszer korszerűsítése, a nagy forgalom miatti zavarérzékenység megszüntetése, a kapacitás növelése, az utazási sebesség javítása, a leromlott személyszállítási infrastruktúrával rendelkező állomások megállóhelyek korszerűsítése, az esélyegyenlőségi feltételek megteremtése valósul meg.
Kőbánya-felső állomás – Rákos állomás között kiépülő a 4. vágány, jelentősen csökkenti a kapacitáshiányt és a zavarérzékenységet. Kőbánya-felső megállóhely az Éles sarokhoz kerül éthelyezésre, illeszkedve a későbbiekben kiépülő közlekedési csomóponthoz.
– Az előkészítési projekt támogatása: a 1067/2005. sz. (VI. 30.) Korm. határozat alapján, az NFH–TRA–3/2005 sz. alatt nyílvántartott Támogatási szerződés alapján történik.
– A tervek elkészítésére kiírt közbeszerzési pályázatot 2008. decemberében a Budapest Konzorcium (Főmterv Mérnöki Tervező Zrt., Közlekedés Kft, Viteco Kft.) nyerte 435.000.000 + ÁFA összegű ajánlatával.
– Az engedélyezési tervek elkészültek, az engedélyezési eljárás folyamatban van (A felügyelőség 2009. decemberben kiadta a környezetvédelmi engedélyt.

2010. április havi események:
– Megkezdődött a tendertervek készítése.


A 71.sz. Budapest–Veresegyház–Vác vasútvonal elővárosi célú fejlesztése: Rákospalota-Újpest(kiz) – Vác(kiz) vonalszakasz fejlesztése.
– Pályakorszerűsítés, elektronikus biztosítóberendezés telepítése, a vonali műtárgyak felújítása, az állomási infrastruktúra felújítása (magasperonok létesítése, peronfedés, esélyegyenlőség feltételeinek biztosítása, felvételi épületek, térvilágítás, utastájékoztatás korszerűsítése, ráhordás feltételeinek megteremtése) történik a projekt keretében.
A tervezési feladatra (komplex engedélyezési és kiviteli tervek készítése, az engedélyezési eljárás lefolytatása, és a kiviteli tenderdokumentáció összeállítása) kiírt közbeszerzési pályázatot a Viteco-Főmterv konzorcium nyerte 2009 decemberében.
– A fejlesztés a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) részeként az Európai Unió támogatásával valósul meg. A projekt támogatása: Városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése prioritás, projekt előkészítés konstrukció, KÖZOP 5.3.0-08-2009-0001 szám alatt nyilvántartott pályázat alapján történik.
– A tervek elkészítésére kiírt közbeszerzési pályázatot a VITECO-FŐMTERV konzorcium nyerte (VITECO Kft., FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt.) 928 000 000 + ÁFA összegű ajánlatával.

2010. április havi események:
– A tervezési munka megkezdődött. Az Önkormányzati egyeztetések első köre lezárult.
– Az első résszállítás a Geodéziai felmérések és talajmechanikai vizsgálatok elkészítése megtörtént.


A 100a sz. Budapest-Nyugati pu. – Cegléd – Szolnok vasútvonal elővárosi célú fejlesztése: Kőbánya-Kispest(kiz) – Cegléd vonalszakasz fejlesztése
– A projekt keretében történik a korábbi EU-s projektek által nem érintett állomási infrastruktúra felújítása (peronfedés, esélyegyenlőség feltételeinek biztosítása, felvételi épületek, térvilágítás, utastájékoztatás korszerűsítése, ráhordás feltételeinek megteremtése), szükség szerint, vonali műtárgyak felújítása, útátjárók korszerűsítése. A tervezési feladatra (komplex engedélyezési és kiviteli tervek készítése, az engedélyezési eljárás lefolytatása, és a kiviteli tenderdokumentáció összeállítása.
– A fejlesztés a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) részeként az Európai Unió támogatásával valósul meg. A projekt támogatása: Városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése prioritás, projekt előkészítés konstrukció, KÖZOP 5.3.0-08-2009-0001 szám alatt nyilvántartott pályázat alapján történik.
– A tervek elkészítésére kiírt közbeszerzési pályázatot az UNITEF – RING  Konzorcium nyerte el 2010. február 26-áv (UNITEF-83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt.  és RING Mérnöki Iroda Kft.) 578.000.000 + ÁFA összegű ajánlatával.

2010. április havi események:
– Az engedélyezési tervek kapcsán az önkormányzati egyeztetések folytak.


Az elővárosi vasútvonalak megállóhelyei megközelítésének fejlesztése, a ráhordás feltételeinek javítása: P+R és B+R parkolók, buszfordulók építése
– A vasúti megállóhelyek, állomások megközelítése az esetek döntő többségében kedvezőtlen, a vasút már a megállóhelyen elveszíti a versenyt! A projekt keretében a megközelítés körülményeinek fejlesztése történik P+R, B+R parkolók és buszfordulók építésével. A részletes megvalósíthatósági tanulmányban javasolt közel 18.000 P+R parkolóhelyből a projekt keretében kb. 4.500 P+R parkolóhely létesítése valósítható meg.
Az elővárosi vasútvonalak megállóhelyein P+R, B+R parkolók és buszfordulók építésének előkészítésére (engedélyezési és tender tervek elkészítése és az építési engedély megszerzése) 2009 novemberében írtunk ki pályázatot a következő budapesti elővárosi vonalak mentén:
– 1. sz. vasútvonal Budaörs – Tatabánya közötti szakasza,
– 70. sz. vasútvonal Dunakeszi alsó -Szob közötti szakasza,
– 80a sz. vasútvonal Pécel – Hatvan közötti szakasza,
– 120a sz. vasútvonal Ecser – Szolnok közötti szakasza,
– 142 sz. vasútvonal Gyál felső – Lajosmizse közötti szakasza,
– 150 sz. vasútvonal Dunaharaszti – Kunszentmiklós közötti szakasza.
A 2. sz. Budapest – Esztergom, a 71. sz Budapest – Veresegyház – Vác, a 100a sz. Budapest – Cegléd – Szolnok, 40. sz. Budapest – Pusztaszabolcs, 30. sz. Budapest – Székesfehérvár vasútvonalakon a parkolók telepítése a vasútvonal felújításának részeként más projekt keretében valósul meg
– A fejlesztés a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) részeként az Európai Unió támogatásával valósul meg. A projekt támogatása: Városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése prioritás, projekt előkészítés konstrukció, KÖZOP 5.3.0-08-2009-0001 szám alatt nyilvántartott pályázat alapján történik.
– A tervek elkészítésére kiírt közbeszerzési pályázatot a Tura-Terv Kft. nyerte el 116.000.000 + ÁFA összegű ajánlatával.

2010. április havi események:
– A tervezési munka megkezdődött. Az Önkormányzati egyeztetések megtörténtek.
– Az első résszállítás a „Tervezést érintő előzetes mérések, vizsgálatok, egyeztetések elvégzése” megtörtént.


A 40a sz. Budapest-Déli pu. – Pusztaszabolcs vonal elővárosi célú fejlesztése I. ütem: Kelenföld – Százhalombatta vonalszakasz átépítése
– A projekt keretében történik a meglévő pálya és felsővezeték rendszer átépítése, új elektronikus biztosítóberendezés és távközlés létesítése, állomási infrastruktúra felújítása (magasperonok létesítése, új peronaluljárók építése az esélyegyenlőség feltételeinek biztosításával, új térvilágítás építése) felvételi épületek felújítása illetve új építése, az útátjárók és a vonali műtárgyak korszerűsítése.
– Jelenleg a meglevő engedélyezési tervek engedélyezési eljárása folyik. A vasúti létesítési engedély megszerzése után a kiviteli és tendertervekre kiírandó közbeszerzési pályázat indítása 2011 év elején várható.
– A fejlesztés a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) részeként az Európai Unió támogatásával valósul meg. A projekt támogatása: Városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése prioritás, projekt előkészítés konstrukció, KÖZOP 5.3.0-08-2009-0001 szám alatt nyilvántartott pályázat alapján történik.

2010. április havi események:
– A 2009. évben benyújtott engedélyezési tervek alapján folyik az építési engedélyezési eljárás.
A kivitelezési Támogatási Kérelem készítésére az ajánlatkérési dokumentáció összeállítása folyamatban van. 

 

Üdvözlettel,

Fazakas Orsolya
kommunikációs vezető
06 20 922 2308