JELENTÉS

a Tárnok – Székesfehérvár vonalszakasz átépítéséről

2009. október végéig megújult Kápolnásnyék – Gárdony között a jobb vágány, jelenleg a vonalszakaszon a bal vágány átépítése zajlik, mely várhatóan 2009. december 12-re, a vasúti menetrendváltás napjára elkészül.

A beruházás során korszerű 60-as rendszerű sín, új betonalj épül be, a vasúti alépítmény (földmű) is megerősítésre kerül. 2009. december 12-én a Kápolnásnyék – Gárdony bal vágány forgalomba helyezésén kívül az eddig lezárt közúti útátjárók is megnyitásra kerülnek, kivéve a Velencefürdő megállóhely Székesfehérvár felöli oldalán találhatót, ugyanis az megszüntetésre kerül, funkcióját a Velence megállóhelynél épülő közúti aluljáró veszi át.

A 2009. december 12-ig tartó időszakban a vasúti nagy műtárgyak (Velence megállóhely Budapest felöli oldalán épülő közúti aluljáró és a végponti oldalon épülő gyalogos aluljáró, Velencefürdő megállóhely Székesfehérvár felöli oldalán épülő gyalogos aluljáró, a gitáros emlékműnél és a Kápolnásnyék – Velence között épülő gyalogos aluljáró) esetében csak a vasút alatti teherhordó szerkezetek épülnek meg, azok üzembe helyezésére 2010. II. negyedévében kerül sor.

Velencefürdő megállóhely Budapest felöli végén a gyalogos felüljáró felújításra kerül, annak elbontása nem lehetséges az utasok  biztonsága miatt.

Az átépített vágányon a sebesség a forgalomba helyezéskor megengedett 80 km/h sebességről fokozatosan kerül felemelésre 120 km/h sebességre. A 160 km/h sebességre történő áttérés 2012. végén lehetséges Tárnok – Velencefürdő és Agárd – Székesfehérvár között, amikor a GSM-R (egységes európai mobil kommunikációs rendszer) és az ETCS 2 (egységes európai vonatbefolyásoló rendszer) is üzembe helyezésre kerül.


Településenként:

Gárdony állomáson az új gyalogos aluljáró építési munkái zajlanak, annak üzembe helyezésére 2010. IV. negyedévében kerül sor. 

Velence és Velencefürdő megállóhelyek esetében a forgalomba helyezés zúzottkő burkolattal valósul meg, a kiselemes térkő burkolat elhelyezése 2010. II. negyedévében történik meg. Velence, Velencefürdő és Agárd megállóhelyek esetében a felvételi épület felújításra kerül.

Dinnyés mellett megkezdődött az új megállóhely földmunkájának kivitelezése, annak üzembe helyezésére előreláthatólag 2010. III. negyedévében lesz.

Martonvásáron 2010. december 12-ig megtörténik a két átmenő fővágány átépítése és a peronok is használhatók lesznek a vágány mellett. Az új gyalogos aluljáró üzembe helyezése előreláthatólag: 2010. IV. negyedév.

2010-ben a Martonvásár – Kápolnásnyék, és a Gárdony – Dinnyés vonalszakasz átépítésével folytatódik a fejlesztés. Az első, menetrend változással együtt járó vágányzárra 2010. februárjában kerül sor.

2010. tavaszán megtörténik a Szabadbattyán – Börgönd vonalszakasz üzembe helyezése, a Budapest-Kelenföld – Székesfehérvár közötti vágányzárak idején a tehervonatok egy része a Szabadbattyán – Börgönd – Pusztaszabolcs – Budapest-Kelenföld útvonalon fog közlekedni. A menetrendváltástól a Börgönd – Pusztaszabolcs vonalszakaszon a sebesség 80 km/h-ra felemelésre kerül.


Forrás

A Budapest-Kelenföld – Székesfehérvár vonalszakasz felújítását (melynek része a Tárnok – Székesfehérvár szakasz) Európai Uniós forrásból tervezzük megújítani. A támogatási kérelem EU általi jóváhagyása folyamatban van.

 


Üdvözlettel,

Fazakas Orsolya
kommunikációs vezető
06 20 922 2308