JELENTÉS

a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vasúti beruházásainak előkészítési munkálatairól

Székesfehérvár – Boba vonalszakasz

A vonalszakasz építési engedélyezési eljárása folyamatban van. Az átépítés a 2013 – 2020 közötti EU-s költségvetési időszakban kezdődhet meg. Az építési engedély megszerzése és a kiviteli, illetve tendertervek elkészítésének határideje 2010. október vége. A fejlesztés része még a Hajmáskér – Balatonfűzfő közötti közvetlen vasúti összeköttetés kiépítése terveinek engedélyezése, amely révén a Balaton északi partja rövidebb menetidővel megközelíthetővé válik.


Győr – Pápa – Celldömölk – Boba vasútvonal

Elkészült a Budapest-Kelenföld – Győr forgalmi-, menetrendi- és erősáramú szimulációs vizsgálata. A szimulációs vizsgálat a Győr – Pápa – Celldömölk – Boba vasútvonal korszerűsítés utáni becsült növelt forgalmát terhelte a Kelenföld – Győr szakaszra, így vizsgálva annak kapacitás tartalékait és szűk keresztmetszeteit. A szimulációs vizsgálat megállapította, hogy normál, zavarmentes esetben, a Kelenföld – Győr vonalszakasz le tudja bonyolítani a megnövekedett forgalmat, ugyanakkor felhívta a figyelmet néhány szűk keresztmetszetre is. Mindezek főleg zavar esetekben (pl. síntörés, árvízi helyzet, felsővezeték szakadás) akadályozzák a forgalmat, és javaslatokat fogalmazott meg ezen szűk keresztmetszetek feloldására.


Budapest-Ferencváros „C” elágazás – Lőkösháza ETCS 2 telepítés

A projekt célja Budapest – Lőkösháza között az ETCS 2 vonatbefolyásoló berendezés telepítése. A párhuzamosan folyó pálya és biztosítóberendezési rekonstrukció és az ETCS 2 projekt megvalósulását követően lehetővé válik a vonal arra alkalmas szakaszán a pályasebesség felemelése 120-160 km/h-ra, valamint megvalósul az EU számára is fontos interoperabilitás feltétele is. Ennek tartalma, hogy a vasútvonalak átjárhatóak lesznek bármelyek európai vasúttársaság számára. A beruházás során az ETCS 2 rendszer pályamenti berendezései kerülnek telepítése.


Cegléd 120/25 kV-os vontatási transzformátor alállomás korszerűsítése

A ceglédi vontatási transzformátor alállomás a 60-as évek technikai színvonalán épült, gazdaságos működésének a határán van.
A Budapest – Lőkösháza vasútvonal felújítása III. ütem Kohéziós Alap Támogatás elnyerésének munkálatai folyamatban vannak, jóváhagyás 2010.06.15-re várható, így a Cegléd vontatási transzformátor alállomás korszerűsítésére 2010. első felében közbeszerzést tervezünk.

 


Üdvözlettel,

Fazakas Orsolya
kommunikációs vezető
06 20 922 2308