Indul az M0 keleti szektorának építése
Az új autópálya-szakasz nagyobb kapacitást, könnyebb átjutási lehetőséget, nívósabb utazási szolgáltatásokat nyújt a fővárost elkerülő tranzitutazóknak, köztük a teherforgalom résztvevőinek, a családos utazóknak, valamint összeköti a sugárirányú gyorsforgalmi utakat.
Az M0 keleti szektorának megépítése régi adósság, a modern budapesti és Budapest-környéki közlekedés megteremtésére az utolsó utáni pillanatban kerül sor. Az M0 körgyűrű összeköti és hálózatba szervezi a városból ki- és bevezető gyorsforgalmi utakat, ezzel egyidőben tehermentesíti a sűrűn lakott belső budapesti területeket az átmenő forgalom alól. Az M0 az M5, az M3 és (később) az M1 autópályák vonatkozásában gyűjtő, elosztó szerepet tölt be, illetve elősegíti az egyre inkább duzzadó, ám infrastrukturális lehetőségekkel ellátatlanabb agglomerációs települések gyorsforgalmi kapcsolatát. Az M0 körgyűrű keleti szektora a 4. sz. főút Vecsést és Üllőt elkerülő szakaszának csomópontjától indul, és az M3 autópályához kapcsolódik, hossza 26.5 km. Az új út az EU Kohéziós Alapjának támogatásával (85%), 284 millió eurós beruházás keretében 2007. december végére épül meg. A műszakilag három alszakaszra bontott út kivitelezői tenderének nyertes ajánlatai lehetővé teszik az M31-es autópálya (M0-Gödöllő) 12 km-es szakasz megépítését is ugyanebből az összegből. A körgyűrű megépülésével jelentősen csökken a budapesti úthálózat túlterheltsége, ami lökést adhat a város környezetvédelmi szempontokat is figyelembe vevő terjeszkedésének. M0 AUTÓÚT KELETI SZEKTOR MEGVALÓSÍTÁSÁBAN RÉSZTVEVŐK Beruházó (az EU támogatás kedvezményezettje): Nemzeti Autópálya Zrt. Kivitelezők: 59+800+700 kmsz. közötti (3. sz. fkl. Út – M3 autópálya között) szakasz „ED”-M0 Közös Vállalkozás II. szakasz: 6,7 km, III. szakasz: 10,9 km PVT-M0 Konzorcium (Porr Technobau und Umwelt AG Magyarországi Fióktelepe – Viadom Építőipari Zrt. – Teerag-Asdag AG) Mérnök: UTIBER Közúti Beruházó Kft.