Újabb kivitelezési szakaszához érkezett a 471. sz. főút 2×2 sávra történő fejlesztése
Idén márciusban vette kezdetét a NIF Zrt. beruházásában a 471. sz. főút Debrecen, belterületi 2x1 sávos szakaszának, a Sámsoni út 1,8 km hosszú részének 2x2 sávra történő fejlesztése. A jelentős közúti forgalmat lebonyolító útszakasz kapacitásbővítésére irányuló felújításnál Papp László, Debrecen Megyei Jogú Város polgármestere és Tasó László, Hajdú-Bihar megye 3. számú választókerületének országgyűlési képviselője tartottak sajtótájékoztatót.
Tavasszal a vállalkozó szegélyépítési munkálatokkal kezdte meg a kivitelezést a Kard- és a Diadal utcában. A most kezdődő munkák burkolatmarással indulnak az Acsádi út 1060 m hosszán a Sámsoni út irányából. Ugyanezen munkák kezdődnek meg a már említett Kard- és a Diadal utcában is.
A burkolatmarás tervezetten egy munkanapot vesz igénybe, ezt követően lokális pályaszerkezet építéssel és padka rendezéssel folytatódnak a munkák.
Az aszfaltozási munkákat követően a vízelvezetéssel és tereprendezéssel zárul a felújítás.
Az Acsádi úti buszvárók ideiglenesen a 39. szám és a 14-16. szám elé kerülnek át. A beruházás keretében a megfelelő színvonalú, biztonságos közúti közlekedés érdekében Debrecen belterületén megújul a 471. sz. főút (Sámsoni út), Mátyás király utcától a Simon István utcáig tartó szakasz is.
A jelenlegi 2×1 sávos szakaszon még nincs jelzőlámpás forgalomirányítás. Eme hiányosság kiküszöbölése érdekében a 2×2 sávosra bővítés során 8 jelzőlámpás csomópont épül ki a Budai Nagy Antal utcánál, a Kard utcánál, az Acsádi úton, a Kapitány utcánál, a Lovas utcánál, a Kőrösi Csoma Sándor utcánál, a Simon István utcánál és a rendőrségi telephely bejáróútnál. A négysávosításhoz kapcsolódóan a többi városi utca, illetve gyűjtőút csatlakozásának jelzőlámpás csomóponttá történő áttervezése is megvalósul.
A főúttal párhuzamosan kétirányú szervízút kerül kiépítésre a Kapitány utcától a Lovas utcáig és a Kőrösi Csoma Sándor utcától a Nyírbátor utcáig.
A négysávosítás és a csomópont kialakítások során a Sámsoni úthoz kapcsolódó lakossági utcák csatlakozó szakaszai kivétel nélkül érintettek lesznek, ott 50-80 méter hosszban útszélesítésre, aszfaltozásra kerül sor a Budai Nagy Antal utcában, a Cserei utcában, a Katalin utcában, a Kard utcában, a Tizedes utcában, a Pázsit utcában, a Szalók utcában, a Diadal utcában, az Acsádi úton, a Kapitány utcában, a Lovas utcában, a Kadét utcában, a Kőrösi Csoma Sándor utcában, a rendőrségi telephely bejáróútnál, a Nagy Jenő utcában, a Júlia utcában, a Nyírbátor utcában, a Simon István utcában és a Sámsoni úti buszfordulónál. A Cserei utca teljes szakaszán aszfalt burkolat épül, a Katalin, a Szalók, a Budai Nagy Antal, a Diadal és a Lovas utcában 50-100 méteren történik átépítés.
A vállalkozó elindította a közműkiváltásokra vonatkozó engedélyezési eljárásokat. Azok rendelkezésre állása esetén várhatóan még az idei évben megkezdődnek a Sámsoni úton szükséges vezetéképítések és védőcsövezések. Ezek helyenként szintén ideiglenes forgalomkorlátozásokkal fognak járni.
Az utcák és a főpálya fejlesztése lehetővé teszi a forgalom eloszlását, illetve biztosítani fogja a város gyors és biztonságos megközelíthetőségét. A felújítást követően nagyobb teherbírású, új aszfaltburkolaton érhetik el úticéljukat a közlekedők.
Papp László, Debrecen Megyei Jogú Város polgármestere beszédében elmondta: „2021 után 2022 is a közlekedésfejlesztés éve Debrecenben, hiszen a város számos pontján a lakosság által igényelt fejlesztések indulnak meg, zajlanak vagy fejeződnek be. Fontos kiemelni, hogy ezzel a fejlesztéssel nemcsak a Sámsoni út kivitelezési munkái valósulnak meg, hanem az út két oldalán lévő, lakóterületeket érdemben érintő forgalmas lakóutakat is megújulnak”.
Tasó László, Hajdú-Bihar megye 3. számú választókerületének országgyűlési képviselője kiemelte: „A beruházásnak köszönhetően kiépül az a 8 jelzőlámpás csomópont is, amely alapjaiban változtatja meg a közlekedés ütemét a 471. sz. főút tekintetében, biztonságosabbá és komfortosabbá téve azt”.
A fejlesztés az Építési és Beruházási Minisztérium (jogelőd: Innovációs és Technológiai Minisztérium) megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést a Debreceni Mélyépítő Holding Kft. – “KE-VÍZ 21” Zrt. – Zemplénkő Kft. végzi nettó 7.299.011.812,-Ft forint értékben.