Véget értek Debrecenben a 33. sz. főút Nyíl utca – Hadházi úti csomópont átépítési munkálatai
Ismét egy jelentős kapacitásbővítő fejlesztés valósult meg a NIF Zrt. beruházásában Debrecen városában. A Nyíl utca - Hadházi úti csomópont átépítésével és a Bem téren kialakított jobbra kanyarodó sávokkal a város egyik legveszélyesebb gócpontja vált biztonságosabbá, így az áthaladó autós forgalomban minőségi javulások várhatók. A beruházás záró sajtótájékoztatóján Papp László, Debrecen Megyei Jogú Város polgármestere és Juhász Zoltán, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese tartottak beszédet.
A Nyíl utca – Hadházi út, valamint a Bem tér vonzáskörzetében 20 ezer autós halad át napi szinten. A csomópont korábbi kialakítása már nem tudta megfelelően kiszolgálni a növekvő forgalmi igényeket, gyakran fordultak elő torlódások a kereszteződésben.
A fejlesztés keretében a 33. sz. főutat 454 m hosszon, a csatlakozó szakaszt pedig 230 m hosszon építették át. A Bem téri csomópontban valamennyi szigettel elválasztott jobbra kanyarodó sáv és a gyalogos közlekedést szolgáló járda elkészült. A könyvtárnál jelentős sávbővítés valósult meg. A Homok utcai csatlakozásnál lévő autóbuszmegálló nagy teherbírású bazaltbeton burkolattal került kialakításra.
Befejeződött a burkolati jelek felfestése és a jelzőtáblák kihelyezése. Elvégezték a jelzőlámpák beüzemelését és összehangolását, valamint elkészült a főút Nyíl utcai szakaszának gyalogos védőkorlátja is.
A szakaszosan és sávosan építhető jelentős közműkiváltás (ivóvíz vezeték, csapadékvíz elvezető rendszer, távközlési hálózat, elektromos hálózat, közvilágítási hálózat, DKV felsővezeték tartó oszlopainak kiváltása, jelzőlámpa szabályozás alépítményi hálózata) és az azt követő útépítési munkák indokolták a megvalósítás időtartamának hosszát.
Papp László, Debrecen Megyei Jogú Város polgármestere nyitó beszédében elmondta: „A kereszteződés átépítésével kiküszöböltük a 2016-2017-ben elindult debreceni közlekedésfejlesztési program egyik legkritikusabb és egyben legmeghatározóbb elemét. Kezdetben a csomópontban körforgalom kialakítását terveztük, ám rövidesen kiderült, hogy a lakóházak közelsége és a két jelzőlámpa miatt ez az elképzelés nem bizonyulna biztonságosnak. Később a NIF Zrt. szakembereinek javaslatára a Nyíl – Hadházi kereszteződésének átépítésén túl a fejlesztést bővítettük a Bem tér – Füredi utcán történő beavatkozással is, hiszen csak a két csomópont összehangolásával érhettünk el minőségi javulást a kapacitásbővítés terén.”
Juhász Zoltán, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese kiemelte: „A projekt keretében közel 12.000 m2 felületen 1.700 m3 aszfalt került beépítésre, emellett összesen 2.500 m szegélyt helyeztek el. A villamos felsővezetéktartó oszlopok áthelyezését is el kellett végezni az érintett szakaszon, ennek megfelelően 12 db oszlopot építettek át. A még hátralévő növénytelepítési feladatok keretein belül 17 parkfát, 387 évelő dísznövényt és 629 cserjét telepítenek ez év november-decemberében.”
A fejlesztés a Technológiai és Ipari Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában, a Debreceni Mélyépítő Holding Kft. – ZEMPLÉNKŐ Kft. – “KE-VÍZ 21” Zrt. kivitelezésében, hazai forrásból valósult meg nettó 1.150.000.914. forint értékben.