77.sz. főút 11,5 tonnás fejlesztése Veszprém és Lesencetomaj közötti szakaszon
Főút fejlesztési program előkészítése keretében a 77. sz. főút 11,5 tonnás burkolaterősítés és párhuzamos kerékpárút engedélyezési és kiviteli tervének elkészítése a feladat a veszprémi Tapolcai csomóponttól a főút teljes hosszában a 84. sz. főútig. A feladat két szakaszban kerül megvalósításra. Az I. szakaszon első ütemben tanulmányterv és környezetvédelmi hatástanulmány készül, majd ez alapján lehet továbblépni a következő tervezési fázisokra. A II. szakaszon építés engedélyezési tervdokumentáció és előzetes vizsgálati dokumentáció, valamint kiviteli tervdokumentáció kerül elkészítésre.
I. szakasz: Veszprém-Monostorapáti közötti szakaszon kapacitásbővítés települést elkerülő szakaszokkal: Veszprém és Nagyvázsony közötti fejlesztés 16 km hosszon, 20 m-es korona kialakítással, 2x2 sávos főúti paraméternek megfelelően, továbbá Nagyvázsony, Pula, Kapolcs és Monostorapáti elkerülő szakaszokkal 19 km hosszban.
Nemesvámos és Monostorapáti közötti szakaszon a párhuzamos kerékpárút fejlesztés lehetőségei is vizsgálandók.
II. szakasz: 77. sz. főút 11,5 tonnás burkolaterősítése Monostorapáti és Lesencetomaj (84. sz. főút) közötti szakaszon párhuzamos kerékpárút fejlesztéssel 21 km hosszban. A feladat tartalmazza a 7342 j út vizsgálatát is 2,0 km hosszon.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Út |
Kialakítás típusa | 11.5 tonnás tengelyterhelésre történő burkolat-megerősítése (2x1 sáv) |
11.5 tonnás tengelyterhelésre történő burkolat-megerősítése (2x1 sáv) | 54000 méter |
Érintett megyék | Veszprém megye |
Érintett települések | Barnag, Hegyesd, Kapolcs, Monostorapáti, Nagyvázsony, Nemesvámos, Pula, Tapolca, Tótvázsony, Veszprém, Vigántpetend |
A projektben részt vett tervező(k) | TURA-Terv Mérnökiroda Kft.; UNITEF'83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt.; Via Futura Mérnöki, Tanácsadó és Szolgáltató Kft.; SPECIÁLTERV Építőmérnöki Kft. |
Fázis | Előkészítés |
Forrás | A beruházást a magyar állam finanszírozza. |