Csütörtökön feszültség alá helyezik a nyáron elkészülő vasúti vonalszakaszt
A Százhalombatta – Ercsi elágazás közötti vasútvonalat 15,7 km hosszban újítják fel, a fejlesztés részeként közel 13 kilométeren teljesen új nyomvonalon építenek 160 km/órás sebességre alkalmas, kétvágányú pályát. A beruházás nagyvasúti villamosítási kivitelezési munkái februárban elkészültek. A megépült felsővezeték-hálózatot 2021. március 11-én 8 órától feszültség alá helyezik.
Csütörtöktől így a vonali villamos felsővezetéki áramköröket, az állomási megkerülő vezetékeket és a nyíltvonali kapcsoló berendezéseket is folyamatosan feszültség alá helyezettnek kell tekinteni. A 25 ezer voltos feszültséggel ellátott berendezések két méteren belüli megközelítése életveszélyes, szigorúan tilos!
A 12,98 kilométeres szakasz feszültség alá helyezése után a szakemberek méréseket és vizsgálatokat végeznek a felsővezetéken. A mérés eredményei alapján határozzák majd meg az üzemszerű működés, azaz a végleges feszültség alá helyezés pontos, várhatóan nyári időpontját.
A beruházás keretében megvalósult a teljes vasúti pálya korszerűsítése, új elektronikus biztosítóberendezést, korszerű utastájékoztatási és távközlési rendszert építenek ki. A kivitelező jelenleg a vasúti pálya befejező munkáit végzi, a műszaki átadás-átvételi eljárás június végéig lezárulhat.
Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta: „a Százhalombatta – Ercsi elágazás közötti vasútvonal két évtizede az első új nyomvonalon kiépülő pályaszakasz. Ezt megelőzően legutóbb az ezredfordulón készült el új nyomvonalon vezetett vasúti pálya Zalalövő és Bajánsenye között. 2021-ben korábban sosem látott összértékben fejeződnek be kötött pályás fejlesztések Magyarországon. Az év végéig mintegy 700 milliárd forintnyi beruházás átadásával válik még versenyképesebbé a hazai vonatközlekedés. Több mint 100 kilométeren újulnak meg Budapest elővárosi vonalszakaszok, befejeződik a Nyugati pályaudvar tetőszerkezetének felújítása, a Keleti pályaudvaron korszerű utascentrum létesül. A kormány a következő évtizedben összesen 6000 milliárd forintot szán a vasúti infrastruktúra és járműállomány fejlesztésére.”
A fejlesztés hazai és uniós forrás felhasználásával, a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatásával, az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg.