FOLYAMATOSAN HALAD A BUDAPEST–HATVAN VASÚTI VONALSZAKASZ KORSZERŰSÍTÉSE

Ideiglenesen forgalomba helyezték a péceli és az isaszegi felüljárót. A gyalogos és kerékpáros forgalom számára is megnyílt a gödöllői Köztársaság úti felüljáró.

A Budapest – Hatvan vasútvonal részeként, a Rákos – Gödöllő közötti szakaszon a tavaly ideiglenes állapotban átadott peronok burkolatát sikerült végleges formájukban kialakítani. A peronok térburkolása Isaszegen, Rákoscsabán, Rákoscsaba-újtelepen és Rákosligeten idén befejeződött, Pécelen pedig jövő tavasszal készül el.

Pécelen folyamatban van a perontetők építése. Ennek köszönhetően lehetőség nyílt a gyalogos aluljárók falburkolatainak javítására is. A településen a Pesti út és a Rákóczi utca között épülő új felüljárót ideiglenes forgalomba helyezési eljárás keretében 2020. december 4–én átadták a közúti forgalomnak. A felüljáró korláttal elválasztott, gyalogosoknak és kerékpárosoknak szánt részét legkésőbb a teljes projekt befejezésekor, 2021 októberében adják át a lakosságnak.

Isaszegen a felüljáró ideiglenes forgalomba helyezésére 2020. november 20–án került sor, amelyen keresztül a közúton haladók egyelőre ideiglenes nyomvonalon, sebességkorlátozás mellett tudják elérni a települést. A felüljáró környezetében további munkavégzés folyik, ezért kérjük az arra közlekedőket, hogy az új utat kellő körültekintéssel használják. A vasútállomáson zajlik a felvételi épület felújítása, ugyanakkor az állomási környezet térburkolása elkészült.

Gödöllőn a Köztársaság úti felüljáró a közúti forgalom számára 2019 novemberében nyílt meg. Eddig a gyalogos és kerékpáros forgalom az állomási aluljárón keresztül tudta megközelíteni az Egyetem, illetve a Premontrei utca területét. 2020. december 3-tól az eljáró hatóság a felüljárón ideiglenesen engedélyezte a közúti forgalom mellett a gyalogos és kerékpáros forgalmat is.

A Gödöllő – Hatvan szakaszon már tavaly december óta az új gyalogos aluljárókon keresztül, új peronokon közelíthetik meg az utasok az erre közlekedő S80-as járatokat és a gyorsvonatokat. Ezeknek az aluljáróknak a végleges arculata ugyancsak az idei munkák során készül el, az utasforgalom folyamatos fenntartása mellett. A gödöllői állomási előtér végleges formában való kialakítása is folyamatban van –jelenleg már használják az utasok, az esetleges garanciális hibákat folyamatosan javítják-, a munkálatok befejezéséig törekszünk arra, hogy megfelelő körülményeket teremtsünk az utasforgalom számára. Az egyetem oldalán elhelyezkedő akadálymentesítés kiépítése még zajlik, befejezése időjárás függvényében 2021 februárjában várható.

Az Isaszeg – Hatvan szakaszon 2020. október 30-án üzembe helyezték az új elektronikus biztosítóberendezést, amely nagy előrelépést jelent a vonatok pontosságának és a vasútbiztonság növelésének vonatkozásában.

A Rákos–Hatvan vasútvonal fejlesztése az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban valósul meg. A Rákos – Gödöllő vonalszakasz közötti vasúti pálya korszerűsítését az SB-Rákos 2017 Konzorcium (Strabag Vasútépítő Kft. és Belfry PE Kft.), a Gödöllő – Hatvan vasúti vonalszakasz pályaépítését a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a biztosítóberendezési, távközlési és ETCS 2 kivitelezési munkákat a Thales Austria GmbH és Thales Rail Signalling Solutions Kft. végzi. A kivitelezés ideje alatt tapasztalt esetleges kellemetlenségekkel kapcsolatban az utazóközönség szíves türelmét és megértését kérjük.

2020. december