Éjszakai munkavégzésre kell számítani a Déli összekötő vasúti Duna-híd kivitelezési munkálatai során
Ütemtervnek megfelelően halad a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése. A kivitelezés következő fázisában cölöpözési és munkatér-határolási (szádfal építés) munkálatokat végeznek, emiatt április második felétől május első feléig először a budai, majd azt követően a pesti hídfők közelében is éjszakai munkavégzésre kell számítani.
A beruházás célja a Kelenföld-Ferencváros közötti Déli Körvasút fejlesztés első, már épülő ütemeként a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése. A híd felszerkezetei mára leromlott állapotúak, fő tartószerkezetük komolyan károsodott. Tekintettel kulcsfontosságú szerepére, a híd átépítése nem oldható meg forgalom alóli kizárással. A meglévő felszerkezetek elbontása és az új felszerkezetek építése csak egy harmadik felszerkezet előzetes megépítését követően történhet. Ez a műszaki megoldás teszi lehetővé, hogy a kivitelezés ideje alatt a vasúti forgalom két vágányon folyamatosan üzemeljen.
A cölöpözéshez és szádfalépítéshez a vasúti felsővezeték feszültségmentesítése szükséges, a munkálatokra emiatt csak éjszaka kerülhet sor.
A munkálatok az alábbi ütemezés szerint történnek a felsorolt napokon 21.30-tól másnap reggel 05.30-ig.
A budai oldalon
2020. 04. 21-től 2020. 04. 29-ig,
2020. 05. 01-jén a munkavégzés szünetel.
2020. 05. 02-tól 2020. 05. 05-ig.
A pesti oldalon
2020. 05. 06-tól 05. 12-ig.
A munkálatok a kerékpáros és gyalogos forgalmat nem érintik, a közúti forgalom a jelenleg kialakított terelés szerint folytatódik.
Az éjszakai munkavégzés miatt a környéken élők türelmét és megértését köszönjük.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság beruházásában valósul meg. A kivitelezést a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Korlátolt Felelősségű Társaság végzi nettó 35 921 393 827 Ft értékben.